כחול-לבן בשלל צבעים | על תדמיות ישראליות מוצלחות במיוחד

בכל יום אנחנו נחשפים להמון פרסום.
בכל מקום בו אנחנו הולכים מציפים אותנו מכל כיוון שלטים, פרסומות, מודעות.
כל חברה מנסה לגעת בנו בדרכה שלה ולהיכנס לנו לתודעה.
יש כאלה שמצליחים במיוחד וגורמים לנו לחפש מה עוד הם עושים ויש כאלה שאחרי חצי דקה אנחנו כבר לא זוכרים.

כשאני מתיישבת לעבוד על תדמית חדשה עבור לקוח, אחד הדברים שאני מקפידה לעשות הוא לפתוח את הראש ולחפש קצת השראה (תוכלו לראות את זה בסרטון שהכנתי ומופיע בחלקו העליון של הבלוג). השראה טובה תוביל לקונספט טוב עליו תשען התדמית כולה. קונספט זה עשוי לקבוע אם יזכרו את התדמית של החברה או לא.
כישראלים הנטייה של רבים מאיתנו היא לחפש דוגמאות מחו"ל, לראות מה עשו "הגדולים ביותר". גם אני עושה את הטעות הזאת לא מעט פעמים. לפעמים אנחנו שוכחים שגם בארץ יש דברים מקסימים ואהובים, ובהרבה פעמים לא פחות טובים מבחו"ל.

לכבוד יום העצמאות ה-64 החלטתי לכתוב על חלק מאותן תדמיות שעוצבו בארץ שאני באופן אישי אוהבת מאוד!

זיתא- כמה פשטות ודייקנות בלוגו אחד.


הלוגו של זיתא מכיל בתוכו המון תכונות של לוגו טוב. הוא מאוד מתומצת ויחד עם זאת מאוד מדוייק וברור. כל כך מעט פרטים המוצגים בקו מנימליסטי ועדיין כולנו מבינים את המשמעות.
גם הצבעוניות מינימאלית וקולעת. מכניסה אותנו לאווירה הנכונה. הפונט שנבחר מדוייק במיוחד, נראה ישראלי וציוני, באווירה גלילית. מזכיר לי עיצובים ישראלים של פעם.
האיור - בקו פשוט ולא מתחכם יושב כאחד עם הטקסט.
אם חברות לפעמים נזהרות משימוש בקו איורי, הרי שהלוגו של זיתא הוא דוגמא מצויינת לקו מאוייר עדין מאוד, על גבול הגראפי, שאין ספק שלא כוון לילדים.


הנחלה- האווירה הקיצית שולטת



כל מי שביקר בגן הארועים הנחלה יודע שזהו המקום לחתונה קיצית במיוחד.
במקום המון עצים והאטרקציה של המקום היא הבריכה.
הלוגו - הוא התמצית של האווירה הזאת! הצבעים שמחים והשילוב שלהם טיפה לא שיגרתי. גם כאן, יש מעט פרטים, הקו האיורי חופשי ולא מדוייק ותורם לאווירת השמחה.
התדמית כולה מושתת על האיור וניתן לראות גם במפה המצורפת איך כל הפרטים מעוצבים באותו הקו. הצבעוניות נשמרה, הכתמיות של המכחול נשמרת וכך גם הקוים הלא מדוייקים שיוצרים אווירה חמימה שנוצרת מקו ידני ולא ממוחשב ומדוייק. בעיקר מה שעובד פה זה הקונספט של החופשיות שמעביר מסר של חגיגה קיצית ומהנה.



בית בנמל- אווירת נוסטלגיה



בלוגו הבא נתקלתי במהלך שיטות באינטרנט. מעולם לא ביקרתי במקום, אבל הלוגו עושה לי חשק להגיע לשם. אני מוקסמת מהמקום עוד לפני שאני בכלל יודעת מה יש בו. אז מה עובד פה בעיני כל כך טוב? העדינות! צבע אחד, קו בעובי אחד. אפילו הפונט באותו העובי של הקו האיורי. דיוק מושלם! הבחירה הסגנונית הזאת משרה אווירה נוסטלגית, ציורית. מרגיש כאילו האיור נלקח מספר סקיצות של מישהו- בצורה החיובית. מדובר על איור פשוט. שימו לב איך הקווים לאורך השימשייה הם כמעט אותם הקווים של הבית. איך אותו קוו משרת שתי טקסטורות שונות. נוצרה אווירה רגועה ושלווה של חופש ומנוחה.



תבור- סגנון מנימליסטי






גם התדמית של יינות תבור מושתת על קו ידני מנימליסטי. ההצלחה של הלוגו היא בהצלחה לתמצת: מינימום של פרטים, מקסימום הבנה. מינימום צבעים, מקסימום אלגנטיות.
סגנון הקו העבה שמלווה את כל פרטי המותג - מההר של הלוגו (שהוא משחק גם עם האות ת' של תבור) ועד לקווים המשוכים על האריזות והבקבוקים שמזכירים מאוד סגנון יפני. יחד עם זאת, בשילוב עם הפונט יוצרים ביחד מראה ישראלי, פשוט מצד אחד, אך מאוד יוקרתי ואלגנטי.

השילוב בין הקו הידני הפשוט של המכחול והפונט הממוחשב יוצרים משהו חדש. מראה נקי ועדין.
האריזה שלפניכם היא שילוב מובהק של עיצוב גראפי ואיור. מצד אחד, חלוקה מאוד נקיה וגראפית של שחור ולבן. מצד שני הקו הלבן שממש רואים בו את משיכת המכחול.
גם כאן, המינימאליות היא שם המשחק.


ואם ביינות עסקינן, זהו הלוגו של הסקוטית.

הסקוטית- נקודת מבט שונה



כמה צבעים יש כאן ועדיין, האיור נראה מעודן ונקי. הרעיון של מדף היינות מועבר כאן בצורה ברורה מאוד בעזרת מספר קווים ונקודות. בלי התחכמויות, בלי אפקטים מיותרים. תדמית של יין בדרך כלל מאופיינת במינימאליות של צבעים במטרה ליצור יוקרה. יפה לראות איך התדמית של הסקוטית מורכבת ממספר יחסית גדול של צבעים ועדיין שומר על בגרות ויוקרתיות. הבחירה של הפונט מתחברת מצויין עם הקו האיורי. אותו סגנון קוו בדיוק. הבקבוקים מאופיינים על טהרת הפקקים שרואים בזווית זו, ואף על פי שלא רואים את הבקבוקים עצמם, כולנו משלימים לבד בראש את העובדה שמדובר פה בבקבוקים, רק מלראות עיגול בתוך עיגול. אין פה אף פרט מיותר.

ואחרונה חביבה, אחת התדמיות המעוצבות שמצליחה להפתיע ולסקרן אותי בכל פעם מחדש:

מקס ברנר- יצירתיות ללא גבולות





וואו! כמה יצירתיות בתדמית אחת! לכולנו יש בבית לפחות קופסא אחת של מקס ברנר. זאת דוגמא קלאסית לעיצוב שנשאר איתך גם הרבה אחרי שהמוצר נגמר. זה פשוט משהו שאי אפשר לזרוק. מאיפה נתחיל? הלוגו בקו רישומי זריז ופשוט. קו אחד, צבע אחד והמון המון עדינות. הפונט פשוט ויחד עם זאת יוקרתי. הלוגו מופיע על המון קופסאות בצבעים שונים ועדיין נשאר מזוהה. יש מעט חברות בעולם שהפכו להיות מותג כל כך מזוהה, שאת הפריטים שלהם ניתן לזהות מקילומטרים גם בלי לראות עליהם את הלוגו. מקס ברנר היא אחת מהן. הצבעוניות של הקופסאות מקסימה. בניגוד ללוגו, מלאה בצבעים, קווים ועוביים- ממש חגיגה לעיניים. הלוגו חותם את הכל לחבילה אחת.
גם על השוקולדים יש הדפסים וטקסטורות- כחלק מתדמית אחת שלמה.
מדהים לראות איך כל קופסא נראית אחרת לגמרי ועדיין מזוהה עם מקס ברנר מייד.
זוהי תדמית שמושטטת על איור על כל סוגיו! זוהי בעצם השפה העיצובית שלהם.


אז מה היה לנו פה?
בעיקר מגוון רחב. שימו לב כמה ניתן להשיג עם איור. כל תדמית והמראה והמסרים הייחודיים שלה. בעזרת סגנונות שונים הגיעה כל חברה למטרות אחרות: אם זה לאלגנטיות וקלאסה, ישראליות וציונות, פשטות, עדינות, חמימות, שובבות, נוסטלגיה, רצינות ובגרות. אפשר לראות שלכל אלמנט וקו יש משמעות ודיוק. השילוב של העיצוב הגראפי והאיור נותן לכל תדמית אפקט ייחודי וזכיר.

ואם גם אתם רוצים  תדמית עסקית שמושתת על אחד או יותר מאותם העקרונות שראינו כאן- שאין ספק שהם עובדים מצויין, צרו קשר עוד היום ונמצא את הייחודיות שלכם עליה נבסס את התדמית.

יש לכם עוד תדמיות ישראליות שאתם פשוט לא יכולים להוציא מהראש? ספרו לי עליהם בתגובה מתחת לפוסט.

4 תגובות:

  1. אנונימי26.4.2012, 21:33

    אהבתי מאד! (בעיקר את "תבור"!)

    תודה :)

    נגה.

    השבמחק
  2. אנונימי28.4.2012, 16:52

    הי, מיכל,
    יופי של עבודות, ממש נהנתי לראות אותם!

    מירה

    השבמחק
  3. תודה רבה מירה,
    את מוזמנת להמשיך ולעקוב.
    אם יש לך עוד דוגמאות שמח שתשתפי אותנו

    מיכל

    השבמחק