סביבת עבודה מעוררת השראה | כך תכינו לוח השראה בקלות

בשבוע שעבר, לימדתי אתכם איך ליצור פינה אליה נמקד את כל העניין בחדר העבודה בעזרת צבע ותמונה בלבד. קיבלתי מספר תגובות לאימייל, חלקן ביקשו לקבל את השלט, וחלקן אמרו שטיפ זה פחות רלוונטי להם כיוון שהם לא מקבלים לקוחות באופן שוטף.

אז לפני שנעבור לטיפ של היום- שהוא שווה לא פחות, יש לי הארה בשבילכם: סביבת עבודה מעוררת השראה היא בראש ובראשונה מיועדת בשביל מי שעובד בה. אם רואים אותה גם לקוחות- תפסתם שתי ציפורים במכה אחת. כדי להמחיש את החשיבות של סביבה מסוג זה, אספר לכם סיפור קצר – שהוא גם וידוי לא קטן, על השינוי שהתחולל בסטודיו שלי לאחרונה.

אני עובדת מהבית, בחדר עבודה, שהחלטתי להקפיד לקרוא לו הסטודיו שלי. אחד החלומות שלי הוא לפתוח בבוא הזמן סטודיו מחוץ לבית (אותו כמובן אעצב שיהיה ממלא השראה ומלא בסטייל).
ההחלטה הזאת, לקרוא לחדר- סטודיו היא ההחלטה להיכנס לראש ולאווירה משרה ביצירתיות.
בהתחלה, עבדתי על שולחן מחשב פצפון, וכשרציתי לאייר באופן ידני הייתי שמה ספר על הברכיים, כוס מים ליד המקלדת (ויכולתי להישבע שמתישהו זה הולך להיגמר רע, אבל זה לא!), הצבעים ביד אחת והעיפרון ביד שניה. אם מישהו היה רואה איך אני עובדת, כנראה שלא היו לי לקוחות היום...

הבנתי שזה מוכרח להשתנות וסביבת עבודה טובה היא חלק בלתי נפרד ותוצאה ישירה לכמות ואיכות הלקוחות. אני לא מקבלת לקוחות "בסטודיו שלי", אני נפגשת איתם בבית קפה ובכל זאת- זה חשוב.
אז בשלב מסויים נמאס לי והחלטתי להשתלט על החדר ולהפוך אותו לסטודיו. השולחן גדל פלאים (קצת יותר מכפול), הצבעים מסודרים כך שאני רואה כל צבע וצבע (ממוינים באוסף הקופסאות של מקס ברנר שלי) ואני רק צריכה לבחור (בעלי טוען שפתחתי חנות של קרביץ בבית), הכיסא הוחלף והשולחן פונה אל עבר החלון. על הקיר תמונות וציורים- כמובן, ולוח השראה- המקום בו אני תולה את כל הדברים שאני נתקלת בהם ונשארת ללא מילים, תמונות עם משפחה וחברים, הודעות חשובות וכו'. על המחשב ספריית המוסיקה האהובה ויש אפילו תחתית קפה שאני מאוד אוהבת! ליד השולחן ישנו מתלה עם כל העבודות שלי, שמזכיר לי כמה עבודות כבר עיצבתי ואיירתי, ספריית מגזינים וספרים מהתחום ואכן, עם השינוי הזה, הגיע השינוי בתפוקת העבודה! פחות זמן, פחות מאמץ, הרבה יותר כיף ובעיקר הרבה הרבה יותר רעיונות טובים! 

בקיצור, השינוי הוא לנפש שלכם, לכיף שלכם- והוא זה שמביא בדיעבד עוד לקוחות!
אז לכל מי שפספס את הטיפ הקודם בסדרה, זה הזמן. אני כמובן מזכירה שהתחרות של משפטים מעוררי השראה בעיצומה ותסתיים ביום חמישי: 25.5.2012- אז קדימה להציע משפטים!
(פרטים על התחרות בפוסט הקודם)

ועכשיו לטיפ הבא: איך להכין לוח השראה
כמו תמיד, גם הפעם הטיפ מאוד פשוט לביצוע! מה שהכי נחמד הוא שאפשר כל הזמן להסתכל עליו ולראות את התוצאה. אז יש לנו שתי אופציות:
האחת היא אופציה "לעצלנים"- והיא טובה לא פחות מהשניה. לקנות לוח שעם פשוט באחת מחנויות כלי הכתיבה. אם תרצו להשקיע קצת זמן ויצירתיות, תוכלו לצבוע את מסגרת הלוח כך שיראה קצת יותר נחמד ואישי. (אני מודה, אני התחלתי באופציה לעצלנים) כשאתם בחנות, קנו לכם גם חבילת נעצים (Push Pins) – עדיף על פני סיכות ראש שיש להן נטייה ליפול ולהימצא רק כשאנחנו יחפים. 

האופציה השניה היא לחפש דרך יצירתית אחרת לתלות את הכל, כמו למשל למתוח חוטים מצד לצד על הקיר ולתלות עליהם תמונות. יש עוד מגוון רעיונות בדוגמאות בהמשך.

אחרי שיש לנו את הבסיס, מגיע השלב המעניין והכיף! חפשו תמונות, טקסטורות, צבעים, אימרות, תמונות, עטיפות, מכתבים וכל דבר אחר שעושה לכם טוב כשאתם רואים אותו. הנה כמה דוגמאות ללוחות השראה שבעיני הם פשוט מקסימים: 


 (לתלות צבעים)

(לוח השראה על בסיס בד)


(אפשר גם במחברת)


(לוח שהפך לתמונה)


(השראה בחתיכות קטנות)

(בשלל צבעי הקשת)
כמו תמיד, אתם מוזמנים לכתוב הארות, הערות ותגובות למטה. אשמח לראות גם את לוחות ההשראה שלכם! שתפו את כולנו. תוכלו לשלוח לי את לוח ההשראה שלכם במייל ואני אפרסם אותו לכולם!
ולא לשכוח לרשום את משפט ההשראה שלכם!

שיהיה שבוע טוב ומלא השראה,
מיכל

2 תגובות:

  1. אנונימי24.5.2012, 19:56

    פוסט נהדר!

    לוחות השראה זה נושא אהוב עליי במיוחד :-)

    נגה.

    השבמחק
  2. תודה! אני אשמח לראות גם את לוח ההשראה שלך- אולי אוכל לפרסם אותו כאן. היצירתיות שלך יכולה לתת השראה לשאר הקוראים.
    מיכל

    השבמחק