איך לתת הצעת מחיר כמו מקצוען


מכירים את זה שכשמגיע אליכם בעל מקצוע- אינסטלטור / שיפוצניק / חשמלאי ושלל מקצועות נוספים, אתם מבקשים ממנו שיתן לכם הצעת מחיר לפני שיתחיל לעבוד ואז זה מרגיש כאילו שהוא שולף לכם מחיר מהמותן?

בתקופה האחרונה יצא לי להיתקל לא מעט בבעלי עסקים קטנים שנותנים את אותה ההרגשה ללקוחות שלהם- ולאו דווקא כי זה נכון. זאת פשוט ההרגשה שהם משאירים אחריהם.
והלקוחות, באופן לא מפתיע אני חייבת לציין, מחליטים להגיד תודה אבל לא תודה.
למה? כי הם מרגישים שעומד לפניהם אדם לא רציני, כי הם מרגישים שעובדים עליהם, כי הם לא מקבלים תחושה של אדם מקצועי שאפשר לסמוך עליו שיעשה עבודה טובה ולא יעלם.

עכשיו ממש, זאת הזדמנות מצויינת לשאול את עצמכם (אבל בשיא הכנות, כן?) אם גם אתם כאלה:
האם אתם מאותם בעלי העסק שנותנים הצעת מחיר בטלפון? או שרושמים את הצעת המחיר בגוף האימייל?
או שאולי אתם משתייכים לקבוצה של בעלי העסקים ששולחים הצעת מחיר מסודרת? ומה לגבי הסכם עבודה?

טוב, אני אתוודא: גם אני הייתי כזאת שנותנת הצעות בטלפון או במייל באופן לא מסודר! מודה באשמה. ולא הבנתי, למה לא מעוניינים לעבוד איתי? המחירים היו הגיוניים, אהבו את העבודות שלי ועדיין... אז עשיתי קצת חושבים ופיצחתי את התעולומה! לא תאמינו איזה שינוי מטורף זה עשה בכמות הזמנות העבודה- הבדל של שמיים וארץ. הבדל של מינוס ומשכורת. :) הבדל של ... הבנתם על מה אני מדברת, נכון?

ולכן, היום אני רוצה לדבר איתכם על הרושם המצויין של הצעת מחיר והסכם עבודה מסודרים, שלא לדבר על ההגנה שהם נותנים לכם כבעלי עסק מאחר והכל כתוב בצורה ברורה שחור על גבי לבן.

אז הנה זה בא:

לשמר תדמית עסקית עד לפרט האחרון = להיראות מקצועי ואמין ולהגדיל את כמות המכירות

בואו נחזור קצת אחורה. יש לנו לוגו, יש לנו צבעי תדמית / מותג (אגב, הסיבה שאני לא מגדירה את זה כמיתוג אלה כעיצוב תדמית היא שמדובר בעסקים קטנים ולא במותגים בין לאומיים. מבחינת תהליך העבודה מדובר באותו הדבר רק לעסקים יותר קטנים.) ויש לנו סגנון גרפי. כל אלה- מיצגים אותנו מול הלקוח.
כשאנחנו שולחים הצעת מחיר / טופס כזה או אחר מטעם העסק, אותו טופס מייצג אותנו. לכן, מן הראוי שיהיה המשך ישיר לתדמית העסקית שלנו. יותר מזה, הצעת המחיר היא אחד הדברים הראשוניים שהלקוח נתקל בהם ומיועדים רק לו. פתאום, החשיבות גדלה! לא רק שמדובר בהצעת מחיר- מדובר פה גם בהצהרת רצינות, מקצועיות ואמינות...

הנה שתי דוגמאות לטפסים תדמיתיים של עסקים קטנים איתם אני עובדת:





תוכלו לראות שהמבנה נשאר פשוט ונקי, במטרה להשאיר את העמוד פנוי לטקסט שלכם (אם זאת הצעת מחיר, הסכם, מכתב או כל דבר אחר). העמוד מכיל את לוגו החברה, עיצוב בהקשר לשפה הגרפית שנותן תזכורת לתדמית כולה ופרטי יצירת קשר.

כאן תוכלו לראות כמה דוגמאות נחמדות וייחודיות מחו"ל:

 











אפשר לראות שהשמיים הם הגבול גם בכל מה שקשור לטפסים!

והנה שני טיפים / נקודות למחשבה בהקשר זה:

 כשאתם שולחים את ההטופס שלכם מצורף באימייל, שמרו אותו בסיומת pdf (אפשר לעשות זאת דרך וורד - פשוט לבחור בסיומת הזאת כמו בכל סיומת אחרת). הסיבה היא שקובץ וורד שנשלח ללקוח ניתן לשינוי. קובץ pdf יותר מסובך לשנות. כך, לא יצא מצב שתגלו הפתעות במה ששלחתם.
אין צורך להדפיס כמויות של הטופס שלכם ריק ואז להכניס למדפסת ולהדפיס על "נייר מכתבים". שמרו לכם קובץ תבנית עם כל האלמנטים במחשב שאותו תפתחו כל פעם ועליו תכתבו את הפרטים הרלוונטים. הרבה יותר נח וחסכוני!

אז פרגנו לעסק שלכם נייר מכתבים טוב, כזה שיעשה רושם מקצועי ובהחלט יגרום ללקוחות להסתכל עליכם בצורה אחרת. כבר אמרתי שזה מכניס יותר עבודה?
פרטים נוספים תוכלו למצוא אצלי: 050-7789650 / michal.nemtzov@gmail.com

מיכל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה