אפיון אתר – כל מה שחשוב לדעת


השקתם אתר חדש. השקעתם בו את מיטב כספכם והמון המון ציפיות והנה הוא עלה לאוויר.
הזמן עובר ואתם מגלים לאט לאט שמשהו לא באמת עובד, שהלקוחות לא יוצרים אתכם קשר ואלה שכן, לא ידעו בכלל על קיומו של האתר. ואז, מגיע מישהו להציל את המצב ואומר שראה את האתר שלכם! הנה אתם מתמלאים אושר וכמעט מספיקים להגיד לעצמכם שסתם דאגתם ואז יוצא המשפט "אבל לא הבנתי איך..."/ "לא הצלחתי..." / "לא מצאתי..." ועוצר את החגיגה.
איזה תסכול! כל כך הרבה כסף, זמן וציפיות יורדים לטמיון. הלקוחות לא מכירים את האתר, מי שמכיר לא מבין איך לתפעל אותו. בגדול- תפקידו של האתר, שהוא לתקשר עם הלקוח במקומכם 24 שעות ביממה ולגרום לו להתקשר ולהזמין את שרותכם, פשוט לא עובד.

אז מה עושים עכשיו? עכשיו נושמים עמוק, נרגעים, וחושבים באיזה משתי האופציות לבחור:
1. להרים ידיים ולהגיד "זה מה שיש, ניסיתי ולא הצלחתי" (אופציה מאוד לא מומלצת בחיים ובמיוחד לכל בעל עסק שרוצה להתקדם).
2. לנסות להבין איפה בכל התהליך משהו השתבש (מומלץ בעזרת איש מקצוע) - לתקן / לעשות מחדש.

אם יש לכם אתר קיים, אם אתם ממש באמצע תהליך הקמת אתר או שניה לפני- הפוסט הזה בדיוק בשבילכם.
על מנת לתת לכם את המידע הטוב ביותר (ממש על קצה המזלג) ביקשתי משולמית אביצור איתה אני עובדת בשיתוף פעולה בכל תהליך בניית אתר, לתת מהידע שלה כדי שהפיסקה הראשונה תהיה נחלת העבר ואתם תהיו בעלי אתרים מקצועיים שעובדים ומכניסים עוד לקוחות.

אז תכירו את שולמית אביצורמנכ"ל ובעלים של NetPress המתמחה בתוכן שיווקי ואפיון ממשקי משתמש. בונה אתרים חכמים מותאמי קידום, עם דגש על תוכן איכותי וחוויית משתמש שהופכים גולשים ללקוחות. 

והנה מה שיש לה לספר לכם (מומלץ להכין דף ועט ולרשום לעצמיכם בנקודות מה זה כל דבר):

אפיון אתר – כל מה שחשוב לדעת

כבעלי עסק במאה ה-21 ברור לכם שאתם זקוקים לאתר אינטרנט. אולם לא תמיד אתם יודעים מה חשוב לדרוש מבונה האתרים בתמורה לכספכם. אולי אתם מחפשים מתכנת מבריק או מעצב מוכשר, אך ישנו שלב מקדים חיוני להשגת ייעודו של האתר, שרבים נוטים לשכוח: האפיון.

האפיון הוא שלב קריטי שמתחיל עוד לפני הבנייה של האתר. כתוצאה מאפיון לא מקצועי האתר שלכם יהיה פחות טוב (במקרה הטוב), או פשוט לא יעיל בעליל. כדי שהאתר יממש את מטרות העסק בצורה אופטימלית, חשוב לאפיין אותו בצורה שמתייחסת לארבעת הגורמים החשובים הבאים:

1. הגדרת צרכים ומטרות
תהליך האפיון מתחיל בפגישה משותפת עם הלקוח, בה אנחנו מנתחים את המוצרים / השירותים של העסק, את אופן השיווק, ואת מאפייני השוק, ומגדירים את קהל היעד - הגולש אליו האתר פונה. כל זה מאפשר לנו לאפיין אתר שמתאים בצורה אופטימלית לעסק הספציפי שלכם.

2. מחקר שוק
הגדרנו והבנו, ועכשיו נפנה לבצע מחקר שוק מעמיק. מאחר שהאתר יתחרה מול מיליוני אתרים אחרים, אנחנו בודקים מיהם המתחרים של העסק, היכן היתרונות שלכם לעומתם, מהי אסטרטגיית הפרסום והקידום שלהם וכיצד ניתן לבלוט מעליהם ברשת.


3. התאמה לקידום
אתר אינטרנט שלא מופיע בעמוד הראשון בגוגל לא יגיע לחשיפה הרצויה. כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש יש להתאימו עוד טרם הבנייה. האפיון כולל מחקר מילות מפתח, התאמה של מבנה אתר נכון, ייצור מניפת לינקים יעילה, הגדרת כותרות, אפיון תוכן והנחיות לטיפול בקוד.

4. תכנון חוויית משתמש
חשוב שהאתר יקודם, חשוב שהוא יהיה מושך ושהתוכן שבו יהיה זמין. אבל הכי חשוב לגרום לגולשים בו להמשיך לגלוש ולבצע פעולות. לכן אנחנו שמים דגש מיוחד על תכנון חוויית המשתמש: עיצוב המתאים לקהל היעד, הגדרת תפריטים נוחים ומיקום מושכל של הכפתורים והקישורים השונים (כפתור עגלת קניות, קישור לדף הפייסבוק של העסק וכו'). כך נבטיח אתר שהוא לא רק יפה, אלא גם מניב.

לאחר ההסבר של שולמית בנוגע לשלב האפיון , נתקדם עוד טיפונת כדי לסדר את הראש:
כל הפרטים הרלוונטיים אותם ציינה שולמית עוברים ביני לבינה- אני אשתמש בהם לצרכי העיצוב ושולמית לצרכי בניית האתר. מאחר והכל עובד כחבילה אחת מאחורי הקלעים, גם בפועל האתר יתפקד כחבילה אחת: מושך את העין, מושך לקרוא עוד, הופך לקוח פוטנציאלי ללקוח רוכש.

אנחנו מזמינות אתכם לעשות בדק בית עצמי ולראות האם אתם מרוצים מהאתר הקיים של העסק? האם הוא מניב לכם תוצאות? כתוב נכון? נראה טוב ומקצועי? משקף את העסק? נסו להסתכל עליו מהצד של הלקוח...אם מתעוררות שאלות, תהיות או ספקות בנוגע לאחת הקטגוריות נשמח לעמוד לרשותכם ולראות איך אפשר לשפר את המצב על מנת שגם האתר שלכם יהיה מניב וענייני! (תוכלו ליצור קשר באימייל או בהשארת תגובה תחת פוסט זה)

בהזדמנות זו, נספר לכם לפני כולם, שממש בימים הקרובים נשיק שתי חבילות אתרים המיועדות בדיוק לעסקים קטנים ובינוניים כמוכם וכמונו, עליהן שקדנו לא מעט כדי שיתאימו לצרכים הרלוונטיים: חבילות מקיפות וכוללות במחירים נוחים המתאימים גם לעסקים קטנים- אז השארו מעודכנים.

לפני סיום נאחל לכם חג פורים שמח, צבעוני ויצירתי
מיכל ושולמית




2 תגובות:

  1. תודה מיכל על הפוסט ועל העזרה והטיפים בעיצוב האתר שלנו, מקבלים פידבקים חיוביים כל יום.

    אייל

    השבמחק
  2. בשמחה אייל! כיף לשמוע שיש תוצאות טובות

    השבמחק