It takes two to tango | גם ללקוח חלק בהצלחת העיצוב

כמעצבת, אני תמיד שמחה לקבל עבודות חדשות, וכמובן שאם אין בהן משהו שגורם לחציית קווים אדומים מבחינתי, אני ניגשת למלאכה. כבעלת מקצוע ויותר כפרנואידית מלידה, אני דואגת לוודא שהאדם שנמצא בצד השני יהיה שם גם בסוף ולא יעלם. אם הזמן, למדתי להבין, שיש כאלה שמאוד טובים בלקבל את העבודה שלהם ולהיות זמינים בחלק הזה ואז להעלם כאילו שהאדמה בלעה אותם! כילדה תמיד צחקו עלי שאני תמימה. שאני סומכת על כולם. אני, תמיד צחקתי על אבא שלי שהוא רואה את כל הקטסטרופות בדרך, ושרק בגלל שהוא רואה אותם מקילומטרים זה קורה לו.
ככל שהתבגרתי הבנתי שאחרי הכל- כנראה שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ. כמעצבת והבת של אבא שלי, למדתי מקרוב שכנראה גם להיות לקוח טוב זה לא פשוט!

עכשיו אתם בטח חושבים לעצמכם שאני הולכת להתמרמר פה על כל הלקוחות המעצבנים- אז אתם טועים!
את זה אני עושה עם בעלי ועם חברים :)
אז מה אני רוצה מכם? אם תקראו עד הסוף, תראו שללקוח יש גם חלק חשוב בקבלת מוצר מוגמר מוצלח ואפקטיבי.

''

(איור שלי בטכניקה מעורבת - ידנית וממוחשבת)

ככל שתגיעו יותר סגורים על עצמכם אל המעצב העבודה תהיה ממוקדת יותר. זה לא שאני אומרת שאתם צריכים להגיע עם רעיון איך הדברים צריכים להיראות. הכוונה היא שתדעו מה אתם רוצים להגיד. או לשם מה נתכנסנו? מה הפואנטה? אם תדעו להגדיר במשפט או שניים מה אתם רוצים להעביר למי שיקבל את המוצר שלכם, אתם מסודרים. אם תדעו להחליט מה חשוב ועל מה אפשר לוותר- עשיתם חצי מהעבודה.

יש עוד טעות קטנטנה כזאת, שרבים וטובים נופלים בה. אני מדברת על הרצון לדחוס כמה שיותר טקסט ופרטים במינימום מקום. יש משפט גאוני אחד שמנחה אותנו המעצבים לאורך כל הדרך: "תפסת מרובה- לא תפסת!" בואו נשים את הדברים על השולחן. כולנו אוהבים להבין על מה מדברים איתנו, להרגיש חכמים. יותר נכון- אף אחד לא אוהב להרגיש דביל!
אם תדברו עם מישהו על שלושה נושאים במקביל כשמסביב תעמיסו עיצוב מכל טוב, אנשים לא יבינו מה אתם רוצים מהם וישכחו שבכלל דיברתם איתם. אם תתמקדו כל פעם בנושא אחד- במסר אחד, יבינו אתכם ויקשיבו לכם. אין מה לעשות, בחיים צריך לדעת לוותר מצד אחד אבל לזכור שבוויתור הזה הרווחתם הרבה יותר.

עוד דבר שיכול לעזור הוא לוח הזמנים. כשמגיע אליי לקוח חדש, אחד הדברים שאני שואלת קודם כל הוא למתי זה צריך להיות מוכן. אני רוצה לדעת מהו זמן העבודה שלי ואם אני יכולה להתחייב לעבודה. ולא, "לאתמול!", זאת לא תשובה יעילה במיוחד... מה שאתם כלקוחות צריכים לזכור הוא שהדד ליין הזה תלוי גם בכם. אם לא תגיבו בזמן לסקיצות ותיקונים, אני לא אוכל לעמוד בזמן. לזמן התגובה שלכם יש משמעות גדולה!

ועכשיו לחלק הפחות נעים- שאי אפשר בלעדיו:
חברים, קבלתם לידיכם עבודה מוגמרת, משהו שמישהו השקיע בו את כל כולו, המון מחשבה, והמון המון זמן עבודה, תהיו בני אדם ותשלמו לו את מה שהתחייבתם לשלם!
אם יש משהו לא נעים- ולא מקצועי בכלל, זה לרדוף אחרי לקוחות שהחליטו שהם לא מכירים אותך יותר בשנייה שסיימת את העבודה מולם. מעבר לעובדה שזוהי המשכורת שלי, זה פשוט באמת באמת לא רציני!

תזכרו תמיד-
לקוח שמשתף פעולה ומגיע מוכן הוא ללא ספק לקוח שיצא גם יותר מרוצה- מדרך העבודה וכמובן מהמוצר הסופי.
 או כמו שאומרים באנגלית: It takes two to tango

ועכשיו, אחרי שאתם יודעים קצת על "מאחורי הקלעים" אתם מוזמנים להציץ גם בתוצאות הסופיות!
היכנסו לאתר שלי: http://www.michalnemtzov.co.il/

2 תגובות:

  1. נגה אורן31.8.2011, 4:51

    אין עלייך מיכל אהובתי, גם מוכשרת וגם מותק של בן אדם!
    אוהבת אותך מאוד וממליצה עלייך בחום לכולם!
    נגה אורן

    השבמחק