בטח קרה לך פעם שדיברת עם לקוח פוטנציאלי. שיחה של יצירת קשר ראשונית.
השיחה התקדמה והרגשת שהכל הולך טוב והנה אתה הולך לקבל את העבודה. ואז, בלי
שום התראה מוקדמת, הגיעה שאלת המחץ! זאת שהיתה אמורה לגרום לך להגדיר
בדיוק מה אתה עושה. גמגמת אנושות. הלקוח אמר שתהיו בקשר ומאז לא שמעת ממנו.
כמובן שאיך שהשיחה נגמרה לא יכולת להפסיק לחשוב "איך לא אמרתי לו ש..." אבל כבר מאוחר מדי. הסיבה שלא אמרת שאתה עושה ככה וככה היא מאוד פשוטה. לא באמת הגדרת לעצמך עד הסוף את השאלה החשובה הזאת: מי אני ומה שמי?
אני יודעת שזה נשמע לך קצת מטומטם. הרי ברור שאני יודע מה אני עושה! ברור! לא?
נסה להגדיר לעצמך במשפט אחד או שניים איזה שירותים העסק שלך מספק ולמי. מה הדבר הייחודי בו שאין למתחרים שלך? עכשיו תוסיף משפט נוסף- איזה תכונות מאפיינות אותך? מה העסק שלך רוצה לשדר- יוקרה ואיכות? הקשבה ללקוח? או אולי נועזות ויציאה מהקופסא? אם תדע לדייק ולכתוב בשיא התמציתיות את התשובות לשאלות- הצלחת! אתה בדרך הנכונה. עכשיו, כשתגיע אליי במטרה ליצור לוגו, העבודה תהיה הרבה יותר עניינית. חשוב מזה, מועילה ואפקטיבית בשבילך. תקבל לוגו שבאמת משקף אותך.
לוגו טוב מכיל בתוכו את הערכים של העסק בצורה תמציתית ופשוטה. הוא זכיר- כי הוא בלי הרבה פרטים אך יש בו משהו ייחודי שאין אצל אחרים. הוא קליט- כי גם כשרואים אותו בזווית העין יודעים שזה הלוגו שלך. כשרואים אותו בפעם הראשונה, ישר יודעים מה העסק שלך מציע. לוגו טוב הוא חלק מתדמית כוללת המעוצבת במיוחד בשבילך. התדמית הזאת, כמו הלוגו, משקפת אותך- מבחינת צבעוניות, צורניות וכד'. היא לא דומה לאף תדמית אחרת ומציגה אותך במיטבך.
הלוגו, הוא נגזרת של התדמית וכך גם כרטיס הביקור הוא נגזרת של התדמית והלוגו. כולם משקפים את אותם ערכים דרך אותה צבעוניות וצורניות.
אתה בטח חושב עכשיו: "אם ככה, הכל אמור להיראות אותו דבר”. אבל זה ממש לא נכון. תדמית טובה תציג את אותם הערכים שמבטאים את העסק שלך. היא מכילה בתוכה מגוון דרכים שונות ויצירתיות, להראות את אותם ערכים דרך אותו הסגנון. כך כל מוצר יזוהה מיידית ואפילו אינסטנקטיבית, עם העסק שלך. אפשר (ורצוי) להסתכל על זה כמו סדרה של מוצרים מאותו בית יוצר.
טעות נפוצה של הרבה אנשים היא לזלזל בשלב הלוגו ולהוציא מהר מהר כרטיס ביקור. נכון, עכשיו יש לך מה לחלק לאנשים אך אין לכרטיס הזה משמעות. לעיתים זה עושה יותר נזק מתועלת. לוגו נישאר איתך לאורך זמן. זאת השקעה לטווח ארוך. הוא יהיה מזוהה איתך ולקוחות יזכרו אותו וישייכו אותו אליך. לכן, אם תשקיע בו, יזכרו אותך לטובה, גם אם לא באופן מודע. באותה מידה, לוגו שנעשה "על רגל אחת", נראה כך ומשדר חוסר מקצועיות. לקוח שרואה שאתה לא משקיע אפילו בעצמך, יחשוב שלא תשקיע גם בו.
תדמית טובה היא חלק בלתי נפרד מעסק מצליח. לקוח פוטנציאלי מקבל רושם ראשוני של העסק שלך מהתדמית. לכן, היא עובדת לטובתך אם היא משקפת אמת. לקוח שמקבל ממך רושם מסוים ונוכח אח"כ כי הרושם רחוק מהמציאות, ירגיש מרומה. כמו כן, אם יש בה עניין, חכמה וכמובן אסתטיות היא תמשוך אליך את הלקוח שעוד לא באמת מכיר אותך. היא תתן ללקוח תחושה של מי אתה ומה אתה מציע, או במילים אחרות: מה יוצא לו מזה.
כשאתה בתהליך של יצירת תדמית, של עיצוב לוגו וכרטיס ביקור, תן להם את החשיבות המגיעה להם. כי במקרה הזה, התדמית שלך זה מי שאתה בעיניי הלקוח. ואתה חייב את זה לעצמך.
אני מזמינה אותך להיכנס לאתר שלי ולראות דוגמאות לעיצוב תדמית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה