בואו נדבר באותה השפה | הגדרות ומונחים חשובים בתחום

השבוע האחרון גרם לי להרבה תובנות חדשות.
פגשתי קבוצה חדשה של אנשים, כל אחד מעניין בפני עצמו. מגוון האנשים האלה נתנו לי להבין דבר מאוד חשוב: לפעמים כשאתה בתוך העסק שלך, אתה שוכח שלא כולם יודעים את "השפה שלך". שוכח לעשות הפסקה ולהסביר את עצמך. אז הגיע הזמן להפסקה שמוקדשת כולה להסבר קצר על מונחים מהמקצוע. 
אבל, איך שאני רואה אותם. ההגדרות פה הם לא מילוניות, הן כמו שאומרים- בשפה מדוברת. תוכלו לבקש ממני להוסיף עוד הגדרות והבהרות בכל שלב.

אז נתחיל -

עיצוב גראפי: דרך עשירה באמצעים להעברת מסרים בצורה וויזואלית. העיצוב יכול להכיל סמלים, תמונות, צורות, צבעים וטקסטים בעזרתם המסר עובר ברובד נוסף ובצורה חדה וברורה.
העיצוב הגראפי הוא כלי שימושי מאוד בימינו ואנו מוקפים בו מבלי שבכלל נרגיש. לוגו, כרטיס ביקור, ברושור, מודעות עיתון ושלטי חוצות. כל אלו ואחרים הם ביטויים שונים של העיצוב הגראפי.
ניתן לקרוא עוד על תפקידו של מעצב גראפי באחד הפוסטים הקודמים שלי (עיצוב גראפי - נעים להכיר | הסבר בשפה פשוטה על המקצוע)

איור: אם העיצוב הגראפי מעביר לנו מסרים ברורים וחדים בצורה ויזואלית, האיור הוא דרך נוספת לעשות זאת אך בצורה שמתחברת אל הרגש. האיור נותן תחושה אישית וחמה, המדברת אל ליבו של הצופה ולא בהכרח אל השכל. איור יכול להגיע פעמים רבות כנלווה וכחיזוק לטקסט (כמו בספרי ילדים) אך יכול להגיע גם בצורות בוגרות יותר כסמל ועל גבי מוצרי עיצוב שונים. לאיור מגוון צורות וטכניקות בהם נשתמש בהתאם לקהל הייעד והמסר שנרצה להעביר.
 
עיצוב תדמית: תדמית היא מה שאתה משדר לאנשים סביבך ואיך שאתה נתפס אצלם. עיצוב תדמית עיסקית - יוצרת זהות עיסקית. הדרך של בעלי העסקים לשלוט באיך שהעסק שלהם נתפס אצל הלקוח, ולנסות ולשדר לו את המסרים שהם רוצים שהוא יקבל מהם.
היא צריכה לשקף את העסק בצורה אמיתי וכנה ולשפוך אור על יתרונותיו על פני המתחרים. ליצור לעסק את הנישה שלו בתחום בו הוא מתבדל מהאחרים. ניתן לקרוא ביותר הרחבה על עיצוב תדמית באחד הפוסטים הקודמים (התדמית שלך היא מי שאתה | על תדמית עיסקית וחשיבותה לכל עסק)

מיתוג: אם עיצוב תדמית היא הדרך שלנו, להעביר מסר ללקוחות שלנו בנוגע לתפיסתם את העסק, תהליך המיתוג דומה. הוא מתאים יותר לחברות בסדר גודל גדול ומוכר יותר שיוצרות סביב התדמית שלהם חווית שימוש. מותג הוא אווירה כוללת. מותג מוכר לנו חוויה והרגשה אותה אנחנו קונים כשאנחנו רוכשים את מוצר החברה. (קוקה קולה למשל מוכרת לנו חוויה כוללת. אמנם אנחנו קונים בחנות את המוצר עצמו- שתיה קלה, אך רובינו קונים קודם כל את החוויה שהמותג מוכר לנו שעוברת דרך שתית הקולה) אנחנו רוצים להרגיש או להידמות לאווירה הכללית שנוצרת מערכי המותג.

יש לכם שאלות נוספות? עוד מילים שצריכות קצת הבהרות? אתם מוזמנים לכתוב לי כתגובה לפוסט או באימייל (michal.nemtzov@gmail.com) ואני מבטיחה לתת לכם הסברים להכל.

מכירים עוד מישהו שזה יכול לעניין אותו- אשמח שתשתפו אותו גם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה