על כפתור אחד קטן שיכול להגדיל מכירות כמו גדול

שבוע חדש בפתח ואיתו עוד פוסט מסדרת הטיפים האחרונים עליהם דיברנו- אמצעים מעניינים וצבעוניים להעביר מידע ומסרים לקהל בלי לאבד אותו בדרך.

למדנו שאייקון בתהליך היווצרותו יכול להזכיר קצת לוגו, מהסיבה שגם הוא צריך להיות מתומצת וברור לכל מי שמסתכל עליו. ההבדל העיקרי הוא שאייקון בא להעביר אינפורמציה ברורה וחדה ולוגו צריך להעביר גם חוויה, ערכים ואווירה איתם העסק רוצה להיות מזוהה. המשכנו עוד צעד וגילינו את האינפוגרפיקה- הדרך האולטימטיבית להעביר מידע משעמם בצורה קליטה ומעניינת.

אם פספסתם את אחד הפוסטים האלה, אני ממליצה לחזור ולקרוא אותם, כי היום אנחנו ממשיכים עוד שלב קדימה ומגיעים לנושא חשוב לא פחות: אם עד עכשיו למדנו איך לא לאבד את הלקוח בדרך, הגיע הזמן לשמוע איך לשמור עליו גם כשמגיעים ליעד שלנו- המכירה.

אתחיל בטיפ קטן עם משמעות גדולה: בכל פוסט אני חוזרת ומזכירה לכם שללא קונספט ברור וחזק אין לתדמית שלנו משמעות. גם כאן, כשאנחנו פונים אל הלקוח בכתיבת פוסט, מכתב או כל דבר אחר, אנחנו חייבים להחליט מראש מהו הקונספט (היחיד!) אותו אנחנו רוצים להעביר ומה נרצה שיקרה לאחר שהלקוח יקרא את מה שכתבנו. ככל שנהיה יותר ממקודים, יש יותר סיכוי שהלקוח ילך בדרך שרצינו ויענה על המטרה שלשמה כתבנו לו. אבל יש עוד דבר.

אם נחליט מראש מה אנחנו רוצים שהלקוח יעשה, נדע לענות על שאלה חשובה ביותר:
איך להניע את הלקוח לפעולת הקניה ו/או ההרשמה בדרך הטובה ביותר.

לפני הכל חשוב לי להדגיש: הכל בהסתמך על כך שמה שאתם מוכרים הוא אכן מוצר ו/או שירות טוב, משהו שאתם באמת מאמינים בו והייתם מעוניינים בו בעצמיכם. לא דרך לדחוף ללקוחות מוצרים חסרי תועלת!

הבסיס כמובן הוא מוצר / שירות טוב, שמוצג בכתיבה איכותית המתארת נכון את הדברים, אבל יש עוד מרכיב ויזואלי חשוב מאוד שיכול לעשות קסמים. מחקרים מראים שכפתור צבעוני אחד עליו מצביעים חיצים (חלקם אומרים גם אדומים) מגדיל באופן משמעותי את כמות הלחיצות על הכפתור! נשמע קצת מטופש אולי (כי הרי מי שרוצה לקנות יקנה ומי שלא לא יקנה) אבל זה עובד! אני מודה, גם אני בהתחלה פקפקתי בעניין וחשבתי שכל עוד הכפתור בולט זה מה שחשוב.

עשיתי ניסוי ואכן זה עובד. טעיתי. ואני שמחה להסביר לכם מה עומד מאחורי כל זה: הסיבה לכך היא משיכת תשומת הלב למקום בו אנו רוצים שהלקוח יתרכז. אנחנו מפנים את כל המבט שלו למקום הצבעוני והמושקע, ועוזרים לו עוד בכך שאנחנו מסמנים לו על מה ואיפה ללחוץ. לכולנו לקוחות אינטליגנטים שיודעים מה הם רוצים ובכל זאת, גם אני, שמכירה את כל הטריקים נופלת בהם. זה משהו בתת מודע שגורם לנו ללכת בעקבות מה שמסמנים לנו- החץ. אנחנו כנראה יותר ממושמעים ממה שאנחנו חושבים. לכן רצוי לדעת לנצל את העניין הזה ולהכניס לכל מכתב מכירה או עמוד נחיתה כפתורים מניעים לפעולה.

כפתור מניע לפעולה הוא כזה שרשום עליו בצורה ברורה מה יקרה כשילחצו עליו. גם כאן, נעשה ניסוי שמגלה כי אם הלקוח לא יודע בוודאות מה יקרה כשילחץ על הכפתור, הוא פשוט לא ילחץ עליו! הנה דוגמא: במקום בו צריך להשאיר שם ודוא"ל במטרה לקבל מדריך חינמי אפשר לעשות זאת בכמה דרכים:


   שלח                                 


שימו לב להבדלים: מילה שאפשר לפספס כי היא כתובה באותו הצבע וללא כל הדגשה פרט לגודל, מול צבעוניות עזה ומזמינה והסבר ברור של מה יקרה אם אלחץ על הכפתור. תוסיפו גם את החיצים ויש לנו פניה שאי אפשר לפספס אל הקהל שלנו. את הכפתורים כמובן שניתן ואף רצוי להתאים לצבעי התדמית שלנו. 

כפתורים ואייקונים מסוג זה עוזרים לנו לשדרג כל מכתב מכירה, עמוד נחיתה, או סתם פוסט קבוע, ומוסיפים את הצבע והדגש במקום הנכון, שיניב לנו יותר תוצאות ולקורא יותר עניין וחשק לקנות.

חיצים שמכוונים להמשך קריאה או לחיצה במקום הנכון

הדגשות של 
 
 




או של 

 







שימוש באלמנטים צבעוניים ליצירת קשר או סתם כדי להגיד



יכולים לשדרג כל מפגש עם הלקוח, שיכל להיות הרבה פחות משמעותי ומשעמם ובעיקר, מניב הרבה פחות מכירות והתעניינות. חווית קריאה ו/או קנייה של הלקוח חשובה מאוד על מנת לעזור לו לקנות.
היא גורמת לו להישאר עד הסוף ולרצות להתעמק יותר במקום לעבור למתחרה שלנו שמעביר את אותו המסר בצורה יותר נגישה וידידותית.

הקפידו להכניס צבע רק במקומות הנכונים. הסוד הוא לא להגזים ולבחור רק את המקומות שנרצה להדגיש ולהפנות אליהם את תשומת לב הלקוח. אחרת, הכל נראה "מודגש" וצבעוני מידי ולא נותן לקוראים שלנו להתרכז בנושא שלשמו הם שם- מה אתם מוכרים להם. חפשו את הכפתור שמתאים ביותר ויענה בדיוק על הדרישה שלכם - לספר לקורא בדיוק על מה הוא לוחץ.

שיהיה שבוע טוב לכולם,
מיכל

4 תגובות:

  1. פוסט שימושי מאוד!
    קודם כל, אני מאוד אהבת את האייקונים וכפתורים שלך. אני משתמשת בכפתור של וורד מהרדוף,
    אבל אם יהיה לי משלי, יהיה מצויין.
    אני מזמן מחפשת את אייקון של החצים או חץ,
    וגם מאוד אהבתי את האייקון של המתנה - האם אפשר להזמין ממך?
    יום טוב לך,
    את גדולה!!!
    מירה

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו מירה!
      את מרגשת אותי בכל פעם מחדש- באמת!

      לגבי האייקונים- בקרוב מאוד!!! מאחר וראיתי שהכפתורים והאייקונים האלה יכולים לעזור לכל בעל עסק קטן לשדרג בעצמו את האתר ולהגדיל מכירות, אני עובדת על ערכה כזאת במרץ ומשקיעה בה המון! אני כבר בשלבי סיום ונמצאת בבירורים עם חברות סליקה. תוכלי לרכוש את הערכה ו/או להזמין את הכפתורים על פי הקו העיצובי של התדמית שלך. כמובן שאעדכן בכל הפרטים כשהכל יהיה מוכן.

      שבוע טוב!
      מיכל

      מחק
  2. אנונימי8.7.2012, 20:39

    הי מיכל,

    קודם כל לשאלתך - אני מוכנה לקבל את הטיפים בכל יום :) אין העדפה מיוחדת...

    לגבי האייקונים והכפתורים - אני בעד הצבעוניות והאייקונים, אבל משום מה יש לי "אנטי" לחצים (אבל מי אני שאתווכח עם תוצאות שעובדות...)

    נגה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נגה!
      כיף שאת מוכנה לפוסטים שלי בכל יום :)
      אני מודה שגם לי היה אנטי לגבי החצים, אפילו כתבתי לכם את זה. אבל הבנתי שזה באמת עובד והחלטתי למצוא את החצים שלי, שאני אחליט שהם נראים טוב ומתאימים לי ולהשתמש בהם.
      כמו שכתבתי למירה, בקרוב תוכלו גם אתם להנות מהחצים המעוצבים ושלל כפתורים ואייקונים צבעוניים.
      מיכל

      מחק