פתאום מעניין ללמוד

זוכרים את האייקונים שלנו?
אולי שמתם לב מאז שקראתם את הפוסט על האייקונים, כמה הם נהיים חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו.
למי שיש סמארטפון וודאי קשה להתעלם מזה. האייקונים משתלטים על העולם והם כאן כדי להישאר! ממש יוצרים שפה חדשה, שמתנהלת בקודים, מוסכמות, קיצורים ושלל צבעים. אבל פה זה לא נגמר. לשפה החדשה והכיפית הזאת, מצטרף מושג שתפס תאוצה בשנים האחרונות:

האינפוגרפיקה.

אז מה זה בעצם אינפוגרפיקה?
התשובה בגוף השאלה. אינפו- מידע, גרפיקה- דרך ויזואלית להעברת מסרים. כלומר העברת אינפורמציה ומידע בעמצאות כלים גרפים. האינפוגרפיקה עוזרת לנו להעביר המון מידע שבדרך כלל עובר בדרכים משעממות כמו גרפים, טבלאות, הסברים לא נגמרים ומצגות משעממות, בדרך כיפית ורעננה.

ואיך זה קשור אליכם, בעלי העסקים הקטנים?
האינפוגרפיקה פותחת בפניכם דרך חדשה, סופר קליטה ומתומצתת, להעביר מסרים ומידע על העסק. הכל בצורה שתהיה מזוהה עם התדמית העסקית שלכם, תחזק אותה ותשים את העסק בסטטוס הכי עדכני, צעיר ועכשווי שיש. בין אם העסק שלכם פונה לקהל צעיר ובין אם לקהל בוגר יותר, האינפוגרפיקה היא דרך יצירתית בה הדמיון יכול לעבוד שעות נוספות ולתת תוצרים מדהימים! אני מבטיחה לכם שמי שיראה אותה לא יוכל להתעלם. זה פשוט ממגנט!

נקח לדוגמא סדרה של גרפים שמטרתם לספר לנו על הדוחות הכספיים של חברה מסויימת. בואו נסכים שאף אחד לא באמת מתעניין במה שכתוב שם. בטח לא כשהכל כתוב על גבי מסמך וורד חסר צבע ומלא במלל, גרפים, טבלאות ומספרים. אז על מנת שכן יהיה עניין ואף רצון להמשיך ולהתעמק, הדבר הראשון שעושים הוא לבחור קונספט רלוונטי לחברה והדוחות בה הם עוסקים. לאחר בחירת קונספט שילווה את כל מרכיבי הדוחות ויהווה סיפור מסגרת, בוחרים צבעוניות- כמובן על פי צבעי התדמית. אם יש מקום, אפשר לשחק עם צבעים נוספים שיתאימו לקונספט אך לא יגנבו את ההצגה לצבעי התדמית. אז יש לנו קונספט ויש לנו צבעים.
עכשיו נבחר אלמנטים שיכולים לתאר את מהות הגרף גם בלי שצריך לקרוא מילה במילה. שמי שיסתכל עליהם יוכל להבין את היחס ביניהם, את המהות שלהם, את ההבדל ביניהם ומהי ההשוואה.
נשמע מסובך? הנה כמה אינפוגרפיקות מוצלחות שאני באופן אישי מאוד אוהבת. תוכלו לראות שהאינפוגרפיקה רלוונטית לכל תחום. מהשטותי ביותר ואפילו עד לנושאים שרואים בחדשות.




(פשיטות הרגל הגדולות בהיסטוריה- מתוך BankruptcyData.com.
הקונספט מחזק את התוכן. הצבעוניות מזמינה להמשיך ולהתבונן)




(Skype- אינפוגרפיקה תדמיתית. שומרת על צבעוניות  וסטייל מזוהים עם החברה)



(צריכת יין פר אדם לשנת 2006 לפי מדינות. Alexandre Suannes עבור Expand.מינימום פרטים, ומקסימום אינפורמציה שהם תוצר של קונספט מבריק ופשוט.
גודל הענבים מדמה את כמות הקונים בצורה פשוטה וברורה)



(אל על- גם שם שומרים על תדמית צעירה)



(Fabio Rex - כמה פעמים הגעתם לפאב ולא זכרתם מה בדיוק אתם אוהבים?
אינפוגרפיקה ברורה וחכמה עם מראה שמתאים לחיי הלילה)



(Erik Bryan & Jennifer Daniel עבור The Morning News
כמה קורה כשהעניינים מסתבכים? גם כשיש המון מידע, הצבעוניות והקונספט עוזרים לצופה לרצות ולהתעמק עוד)




(עמינח- מה תרצו לשדר ללקוח? אינפוגרפיקה שמעבירה את כל היתרונות עליהם מושתתת התדמית שלהם)



מחפשים דרך להעביר מסר ללקוחות? יש לכם המון מידע ואתם חושבים שאף אחד לא יקרא אותו? יש לכם מצגת חשובה שצריכה לעבור בצורה מעניינת אך רצינית באותו הזמן? הזמינו עוד היום את האינפוגרפיקה שלכם ותהיו בטוחים שאף אחד לא יתעלם ממנה ומכם! 

ומה אתם חושבים על האינפוגרפיקות אלה? ספרו לי בתגובות אם הן עשו עליכם רושם

שיהיה לכם סופ"ש נעים,
מיכל

2 תגובות:

  1. אנונימי28.6.2012, 19:55

    תודה!
    אני מאד אוהבת את נושא האינפוגרפיקה.
    ואכן, לא ניתן להתעלם...
    נגה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נגה! אני שמחה שנהנת
      שיהיה סופ"ש נעים,
      מיכל

      מחק