וכך נוצר כרטיס ביקור

אנחנו אנשים דחיינים.
בכל פעם שיש לנו הזדמנות לדחות רק עוד קצת, אנחנו לא מוותרים עליה.
בכל פעם שאנחנו נזכרים שעוד רגע הולכים להיגמר לנו כרטיסי הביקור / שאנחנו צריכים להוציא חדשים כי יש לנו פגישה בקרוב, הדחיינות חוזרת. ואז, בלי הודעה מוקדמת, מגיע היום שבו אי אפשר לדחות יותר וכל מה שאנחנו חושבים לעצמינו זה איך עשינו את זה שוב. בפעם הבאה לא נביא את עצמינו לסיטואציה הזאת- זה מה שאנחנו מבטיחים. אך כשמגיעה הפעם הבאה, אנחנו לא רוצים הרי לשבור את המסורת, אז אנחנו ממשיכים באותה צורה- דוחים עד הדקה ה-90. הלחץ גובר ואיתו העצבנות. איך נספיק? צריך להתפשר?
אז יש לי פיתרון בשבילכם!

אולי, אם תראו את התהליך שצריך לעבור כדי להגיע לעבודה מוגמרת, מקצועית ומניבה תוצאות לעסק, עם הרבה מחשבה מאחוריה והשקעה בכל הפרטים הקטנים, תחליטו לצאת במסורת חדשה וארוכת שנים ולא לדחות עד הרגע האחרון. מבטיחה שזה ישתלם לכם .

החלטתי לפתוח בפניכם את תהליך העבודה שלי ולהראות כדוגמא איך נולד כרטיס הביקור שעיצבתי לנגה אורן-מוסטקי, מורה למחול.

לקחתי את השלבים - בצורה מאוד מאוד כללית ומזורזת כדי שתוכלו לראות פחות או יותר את תהליך העבודה. מקווה שתהנו ותלמדו משהו חדש.

וכך נולד כרטיס ביקור

השלב הראשון: יצירת הקשר. הבנה לעומק של בקשת הלקוח: מי הוא, מה הוא עושה ומה הוא רוצה וצריך



לאחר שהבנתי את בקשת הלקוח מגיע השלב השני: חיפוש אחר השראה
איזה סגנון יתאים ללקוח ויעביר את מי שהוא ומה שהוא עושה בדרך הטובה ביותר. בחיפוש אחר הסגנון המטרה היא למצוא גם את הדרך להבליט את הייחוד העסקי בצורה המתאימה ביותר. בשלב זה נחפש גם מה קיים כבר בשוק במטרה למצוא נישה שונה וייחודית מהמתחרים.



השלב השלישי הוא שלב היישום: לאחר שקבלתי השראה ועשיתי סקר שוק, אני מתחילה בניסיונות ראשונים ליצירת הקו העיצובי המכיל בתוכו בחירה של פונט, צבעוניות ואלמנטים גרפים ו/ או איוריים. במקרה זה, הקו הוא איורי, חם ועדין. מעביר שקט מצד אחד ותנועה מצד שני.



ואז, כשיש כבר קונספט וקו עיצובי אפשר לעבור לשלב הרביעי: מיקום ועימוד.
ליצור הרמוניה וזרימה בין כל המרכיבים בצורה שיהוו כרטיס שלם ולא כרטיס עם מגוון אלמנטים נפרדים. מכיוון שמדובר בכרטיס שמידותיו מינימאליות, כאן המקום לבדוק אם יש מרכיבים מיותרים ו/או לא נחוצים שאם נוריד אותם לא ישתנה דבר ולחילופין, מרכיבים שפספסנו. 



הגענו לשלב ה"פינג פונג". זה השלב בו אם העיצוב הכללי מתאים ללקוח, אפשר להתחיל לתקן את הפרטים הקטנים (שינוי בפרטי יצירת קשר, בקשות שינוי בעיצוב כמו צבעוניות, גודל...) עם נגה, היתה כימייה נהדרת והדברים הלכו מהר. לאחר תיקונים קלים בלבד נבחר הכרטיס:



נגה היתה מאוד מרוצה, וכתבה לי מכתב המלצה:
"כרטיס הביקור שמיכל עיצבה לי עזר מאוד לקדם ולשווק את עצמי. את הכרטיס פרסמתי בעמוד בפייסבוק שמיועד למורים למחול. בזכות הפרסום של הכרטיס אנשים זוכרים אותי ונותנים מלא מחמאות ואומרים כמה שכרטיס הביקור מיוחד ומהמם! תמיד מזהים אותי לפי הכרטיס וזה ממש עוזר.
מיכל הצליחה להעביר את האישיות והאופי שלי דרך העיצוב בזכות בחירת הצבעים, שילוב האיור והפרקט שמעביר את תחושת הסטודיו, המקצועיות והכייף שבריקוד. הכרטיס גם פונה בדיוק לקהל היעד שרציתי.
מאז שיש לי כרטיס ביקור משלי שהוא מקורי, צבעוני ומיוחד (לא יכולתי לחשוב על כרטיס אחר שמותאם בשבילי), אני מקבלת יותר עבודות ופניות, איפה שאני נמצאת אני יכולה לשלוף את הכרטיס ולחלק לקולגות שלי מהתחום, אם זה בהשתלמויות למורים ואם בכנסים. אני מוצאת שהרבה יותר קל ליצור איתי קשר עכשיו מאשר כשרק רשמו את הטלפון שלי "
נגה אורן- מוסטקי, מורה למחול מודרני וג’אז 
(ואם מישהו מחפש מורה מעולה למחול- אני ממליצה על נגה בחום(!


עכשיו יש שאלה שבטח עברה לרובכם בראש: מה עושים אם אין לנו מושג מה אנחנו רוצים?
קודם כל אספר לכם שרוב הלקוחות לא באמת יודעים מה הם רוצים- גם אם הם חושבים שיש להם משהו בראש, מנסיון. ואתם יודעים מה- זה בסדר! זה לא התפקיד שלכם! התפקיד שלכם הוא להכיר את העסק שלכם ואת הלקוחות. משם ועד ליצירת כרטיס הביקור זה התפקיד שלי- בשביל זה אני כאן. חלק מתהליך ההיכרות הוא ללמוד את העסק שלכם כך שאוכל לחשוב על החלק הקריאטיבי ולייעץ לכם מה נכון לעסק שלכם מבחינת התדמית והשיווק שלו.

ניתן לקבוע פגישת ייעוץ בה תוכלו לשמוע את דעתי המקצועית בנושא ואיך אני היתי מקדמת את העסק שלכם בעזרת העיצוב והאיור וגורמת לתדמית שלכם לשקף אתכם במיטבכם.

בדרך כלל כשמגיעים אלי לפגישת ייעוץ אני גובה 150 ש"ח כשאם בסיומה מוזמנת ממני עבודת עיצוב אני מקזזת את התשלום ממחיר העיצוב. כלומר- הפגישה בחינם.

החודש הזה הוא חודש הקו הפתוח, בו אני פותחת בפניכם הזדמנות מיוחדת, הזדמנות לקבל ייעוץ טלפוני חינם!
בין אם תזמינו עבודה ובין אם רק תרצו להתייעץ- אני פה בשבילכם ללא כל התחייבות נוספת מצידכם.
בימי שלישי של חודש אוגוסט: ( 7,21,28.8 פרט ליום שלישי ה-14.8) אני זמינה לייעוץ חינמי בין השעות 16:00-18:00. תוכלו להתקשר לטל': 050-7789650 ולהתייעץ בכל מה שקשור לתדמית העסקית שלכם. מה כדאי, מה לא כדאי? ככה או ככה? צבעים, מרכיבים ומה שרק תרצו. כי אני רוצה שתצליחו!
ואם גם אתם רוצים כרטיס ביקור ייחודי ומזמין כמו שנגה קיבלה, אתם מוזמנים לפנות אלי וניכנס לתהליך המרתק הזה

מקווה לשמוע מכולכם ביום שלישי,
מיכל


4 תגובות:

  1. מניסיון שלי, הרבה מעצבים גרפים לא ממש יורדים לדעתו של הלקוח שבשבילו יעוצב המוצר. לכל לקוח טעם משלו, ולא תמיד הם יודעים מה הם רוצים. הרבה פעמים קורה שגם אחרי תחקור מעמיק של הלקוח ,כשהמעצב בטוח שהבין מה הלקוח התכוון ,עיצוב המוצר לא עובר בסופו של תהליך את אישור הלקוח.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום למי שעומד מאחורי "עיצוב תעשייתי" (אשמח לדעת את שמך...),
      תודה על תגובתך. נכון, גם אלי מגיעים לפעמים לקוחות שלא מרוצים מהתוצר הסופי שקיבלו אצל מעצב אחר. מנסיוני, ברגע ששמים את הרצון לעצב כמו שאתה רוצה בצד ובאמת מקשיבים ללקוח, הלקוח מרוצה בסופו של תהליך, גם אם זה לקח עוד שבוע. אני מאמינה שהצורך שלי לדעת שהלקוחות יוצאים עם מוצר שהם מרוצים ממנו לא קטן מזה שלהם.
      בתור מעצב תעשייתי בטח תזדהה עם המחשבה הזאת.
      אני מזמינה אותך להמשיך ולבקר בבלוג ואולי אפילו נוכל ליצור לנו שיתוף פעולה נחמד!
      מיכל

      מחק
  2. תודה על המידע.
    נראה אחלה דרך להכין כרטיס ביקור מיוחד אשר יתן ללקוח את הכרטיס ביקור הייחודי שימשוך את העין.
    אני עשיתי כרטיס ביקור דרך בית הדפוס ארמון רמה בתל אביב ומאוד מרוצה מהתוצאות, הם נתנו לי את האפשרות לעצב לבד את הכרטיס ביקור דרך האינטרנט ואז הם פשוט שיפרו את העיצוב המקורי שלי באפקטים שונים שאני לא מכיר ולא יכלתי לעשות ואז יצא שילוב ממש יפה הכרטיס יצא מאוד ייחודי, מעניין ומושך את העין. אני מאוד מרוצה מהתוצאה הסופית וחושב ששווה לבדוק את האופציה הזאת למי שמחפש לעשות כרטיס ביקור חדש לעסק

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום תמיר ותודה על תגובתך.
      חשוב לשים לב לעבוד על כרטיס הביקור בצורה שתראה מקצועית ואיכותית. כל אחד מוצא את הדרך שנכונה לו. אני ממליצה לעבוד על הדברים עם בעל מקצוע- ממש משלב הקונספט. חשוב להיות מרוצים מכרטיס הביקור ולהרגיש איתו נח וגאווה לחלק אותו. אני ממליצה לעבוד על העיצוב עם מעצב ואת הדפוס להשאיר לבית הדפוס- כל אחד והחלק בו הוא מתמחה.
      אתה מוזמן להשאר איתנו בבלוג ולהרשם לקבלת מיילים באופן סדיר.
      יום נעים,
      מיכל

      מחק