האלמנט שדרכו אזהה אותך


בשבועות האחרונים עסקנו במרכיבים שונים שיוצרים לוגו ותדמית עסקית.
דיברנו על טיפוגרפיה ועל צבעוניות ועברנו על חשיבותם לתדמית העסקית. 

אנחנו ממש לקראת סיום והיום נסגור את נושא מרכיבי התדמית עם מרכיב נוסף וחשוב לא פחות-

האלמנט הגרפי.

(אם פספסתם את הפוסטים הקודמים בסדרה, אני ממליצה לחזור ולקרוא עליהם בבלוג: על טיפוגרפיה- כאן וכאן ועל צבעוניות- כאן וכאן

אז למה אני מתכוונת כשאני אומרת אלמנט גרפי? בעצם ההגדרה הזאת נכונה לכל דבר שהלקוח רואה כחלק מהתדמית העסקית שלכם. גם צבעוניות היא אלמנט גרפי וגם פונט. אבל לצורך העניין אנחנו נקרא בשם זה לכל דבר נוסף שקיים בתדמית שלנו ואינו טיפוגרפיה או צבעוניות- אם זאת דמות שמלווה את הלוגו והופכת להיות מזוהה איתו, או אולי חפץ מאוייר, קו מסויים שחוזר על עצמו. כל מרכיב ויזואלי שיכול להיות מזוהה איתנו ומהווה חלק בלתי נפרד מהתדמית העסקית שלנו.

החוק הוא כזה- אם הוא שם, צריכה להיות לו משמעות. אם הוא שם, הוא שם כדי להישאר ולחזור בכל דבר שהלקוח שלנו יראה. אחרת, הוא לא הופך להיות חלק משמעותי וזכיר המזוהה עם העסק. אם יש לכם כבר תדמית עסקית, תוכלו ממש עכשיו להסתכל עליה ולראות האם כל אלמנט שקיים בה אכן רלוונטי ובעל משמעות? אם נוריד את אחד האלמנטים האם זה ישנה משהו? האם עדיין הקונספט יעבור? אם ניתן להוריד אלמנט כזה או אחר והלוגו משדר את אותו הדבר, כנראה שאין לו משמעות אמיתית לתדמית שלנו. 
(אני יודעת, זה קשה לעשות זאת בצורה אובייקטיבית. יותר קל לנו לחפש מתחת לאדמה סיבה למה הוא שם במקום להודות באמת, שלעיתים די מעצבנת, אבל אם העסק שלכם חשוב לכם, אתם חייבים לו את זה.)

האלמנט הגרפי בדרך כלל יוצר את הזיהוי הרב ביותר לתדמית שלכם. הסטייל שלו, סגנון הקו והצבעוניות שלו הם אלה שבדרך כלל ללקוחות הכי קל לזכור. הסיבה היא שהוא חוזר על עצמו בווריאציות שונות לאורך כל התדמית. זה לא שבחירת הפונט לא חשובה- להיפך! אך אני מוצאת שללקוחות יש נטייה לזכור את השפה הגרפית כולה – את האלמנטים וסגנון הקו.

בטח חלקיכם עכשיו חושבים לעצמם מה באשר ללוגו שמורכב רק מטיפוגרפיה ואין בו שום אלמנט נוסף? גם זה מצויין! לוגו טיפוגרפי הוא בעל משמעות משלו והבחירה בו צריכה להיות מודעת. בדרך כלל, לוגו טיפוגרפי מזוהה עם יוקרה, עם אלגנטיות וקלאסיות. הנקיון מאלמנטים גרפיים הוא סגנון בפני עצמו.

ועכשיו באה השאלה- אם טיפוגרפיה בלבד מייצרת אלגנטיות למה שאשתמש באלמנטים גרפיים? מי אמר שאי אפשר להגיע לאלגנטיות עם אלמנטים נוספים? עם איור בקו עדין ורישומי, עם צבעוניות קלאסית ו/או מיוחדת וכו'... הכל תלוי במה שהעסק רוצה להיות מזוהה איתו ובקונספט.

בואו ונבחן כמה תדמיות עם אלמנטים גרפיים דומיננטים שמהווים חלק בלתי נפרד מהתדמית. וכמו שהבטחתי שבוע שעבר- אתן גם דוגמא לעבודה שלי.

Exceed 

התדמית הבאה היא לחברת נעליים. האלמנט החוזר והמנחה הוא ה-X . כשההשראה לקוחה מעולם השרוכים והצורות שנוצרות כשמכניסים את השרוכים לחורים בנעליים. לא רואים את זה בתמונה, אבל בחברה הגדילו לעשות וגם הסוליות שייכות לתדמית בצורה עקבית ביותר. עקבות הנעליים משאירות מאחוריהן טקסטורת X-ים חוזרים!
ומאחר ודיברנו כבר גם על צבעוניות וטיפוגרפיה כחלק בלתי נפרד ממרכיבי התדמית, שימו לב לשמירה המדוייקת על האלמנטים האלה.

(עוצב על ידי: Jorge Alavedra)


 The Kitchen Films
 
חברת ההפקות הזאת הלכה על קו פשוט ומאוד מאוד מזוהה. אי אפשר לפספס שמדובר במוצרים שונים של אותה חברה. השפה הגרפית מורכבת מאלמנטים שונים מעולם המטבח, כולם בקו מתאר שחור וממוחשב. מה דעתכם על השקיות?


(עוצב על ידי: Ruiz+Company.)




Yachtclub 

התדמית הזאת פשוט גאונית לדעתי! כל כך פשוטה אבל עם רעיון מבריק מאחוריה שפשוט לא נותן לצופה לשכוח מאיפה הכל בא. עקרון העקביות עובד פה מצויין ויחד עם זאת משאיר מקום להרבה גיוון. אלמנט הגלים הכל כך מזוהה עם ים וסירות עושה את כל העבודה. בין אם בתוכו תמונה או צבע חלק, תמיד ניתן לשייך אותו בלי להתאמץ לאותה החברה.
(עוצב על ידי: Michal Bohdankiewicz מפולין)



Baker D. Chirico

והנה תדמית שכולה אווירה. מה שנקרא טעם של פעם. זוכרים את צבעוניות השחור לבן ונגיעות צבע? אז הנה לכם עוד דוגמא מצויינת לשימוש נכון בצבעוניות הזאת. האלמנט החוזר פה הוא טקסטורה בשילוב תמונה - שניהם בשחור לבן. זריקת הצבע באה כמובן מהמוצר עצמו- הלחם.

בחברה עשו מצויין ומשכו את האווירה גם למקום קבלת הקהל. שימו לב איך גם שם הצבעוניות נשמרת נהדר כך שהתקרה מורכבת מטקסטורה בצבע הלחם, והרצפה והקיר מורכבים מטקסטורה ותמונה בשחור לבן. שימו לב גם לטיפוגרפיה הפשוטה ששומרת על הקו העדין בין עכשוי לרטרו.
 (עוצב על ידי: Fabio Ongarato)



Waldo Trommler Paints 

 לא כל חברה יכולה להרשות לעצמה תדמית צבעונית כל כך כמו זו. התדמית הזו שייכת לחברת צבעים. לי זה פשוט עושה חשק לקנות את הכל! האלמנט פה הוא פשטות, צביעה נקייה. גם הטיפוגרפיה פשוטה, גדולה ואחידה. שימו לב לכרטיסי הביקור- כולם שומרים על אחידות: אלמנט אחד בצבע מלא בלי פרטים, צבעוניות עזה עם קונטרסט גדול מאוד בין צבע הכרטיס וצבע האלמנט. כך גם בקופסאות הצבע.

(עוצב על ידי: Reynolds and Reyner מאוקראינה)




 ועכשיו, כמו שהבטחתי, אני מוספיה דוגמא מהעבודות שלי:

גיא קפיטל השקעות ויזמות

 את התדמית הבאה עיצבתי סביב בקשתו של הלקוח לאיור שמשדר יוקרה ואיכות. שיהיה קו יחודי אך נקי ועדין. החלטתי לשלב בין אלמנטים מתחום הבניה העתיקה ובין קו רישומי עדין.
האלמנטים הגרפיים לאורך התדמית מתחלפים אך הקו והקונספט נשארים תמיד על אותו הרעיון. גם הצבעוניות נשמרה אחידה ומתונה. את הפונט בחרתי במטרה לשדר יציבות וקלאסיות. תוכלו לראות את הלוגו, כרטיס הביקור ונייר המכתבים. מתחתיהם מופיע עמוד לדוגמא מתוך האתר שעיצבתי לו ומתחתיו הפולדר. תוכלו לראות את האתר במלואו כאן




אני חייבת לציין שבחיפוש אחר דוגמאות לפוסט הזה נהנתי במיוחד! ומקווה שגם אתם. אשמח לעמוד לרשותכם ולהציע לכם תדמית ייחודית ששומרת על אחידות לאורך כל הדרך.
כמו תמיד, אתם מוזמנים לכתוב לי הערות והארות ולשאול שאלות.

_______________________
יש לכם כבר תדמית עסקית ואתם רוצים לדעת איך לפרסם את העסק בעצמיכם? בקרוב מאוד אני פותחת סדנא שעונה בדיוק על הצורך הזה: איך לפרסם את העסק ביצירתיות באופן עצמאי!
לפרטים נוספים התקשרו אלי: 050-7789650 מיכל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה