כל הצבע הזה



בשבוע שעבר נכנסנו לנושא הצבעוניות שהוא מרכיב נוסף ומשמעותי בכל תדמית עסקית. ראינו שבעזרת שני צבעים בלבד- שחור ולבן, ניתן להגיע לתדמית ממוקדת מאוד. ראינו דוגמאות לכמה גיוון ניתן ליצור ושהכל תלוי ביצירתיות ובמחשבה על מה שאנחנו בעצם רוצים לשדר.

היום, נעבור לצד השני.
מה קורה כשהתדמית העסקית שלנו צבעונית במיוחד?

הנטייה הטבעית של רובינו היא לשייך צבעוניות עזה ו/או בשלל גוונים לילדים, תינוקות ובעיקר למשהו לא בוגר. למה אנחנו בעצם עושים את זה? זאת כבר שאלה שגדולה עלי ותצטרכו לפנות איתה למומחים בתחום זה. מה שאני יכולה לחשוב עליו זה שהצבעוניות מחזירה אותנו אולי לילדות?

בתור אחת שצבעים הם חלק גדול מהחיים שלה, לפעמים בא לי קצת להשתולל עם הצבעים ולהראות שגם תדמיות צבעוניות יכולות להיות בוגרות ואיכותיות. שהרבה צבע במקומות הנכונים יכול לעשות עבודה נפלאה ועדיין לתת רושם יוקרתי ומעודן.

תדמית צבעונית מתאימה לעסקים שרוצים להדגיש את החיות שבהם, את הכיף, את המגוון. וכמובן, אין ספק שהיא עוזרת לעסקים שמשתמשים בה נכון להתבלט

 אז בואו ונבחן כמה דוגמאות של עסקים שבחרו להציג את עצמם בצורה צבעונית במיוחד:



הלוגו הזה שייך לחנות למוצרי יצירה. השילוב של הקווים המצויירים ידנית עם קונספט הברקוד עובד מצויין. השימוש בצבעוניות כל כך מגוונת תורם מאוד לנושא ולמהות החנות ויחד עם זאת לא נראה מבולגן או לא נעים לעין. הבחירה להשתמש בטיפוגרפיה שחורה נכונה בכדי לשמור על איזון ולהבליט את שם החנות. נסו לחשוב מה היה קורה אם הלוגו היה מורכב מגוון אחד בלבד? יכול להיות שהלוגו היה נראה יותר יוקרתי, אבל האם הוא היה משדר את אותו המסר? כנראה שלא. היוקרה פה פחות חשובה כמו המגוון ומראה היצירתיות ועבודת היד.
גם במקרה הזה, הצבעוניות היא חלק בלתי נפרד מהלוגו. בעצם, אם נבחן את הצבעוניות מקרוב נראה שיש פה שימוש בגוונים כחולים ירוקים ובגוונים אדומים כתומים. השימוש בגוונים במקום בצבעים שונים בצורה מוחלטת עוזר ללוגו להיות צבעוני אך במידה הנכונה ובצורה שנעים להסתכל עליו.




התדמית הבאה שייכת לסוכנות קריאייטיב. יש פה שימוש לכאורה בצבעים ילדותיים- תכלת וורוד. קשה להגיד שהלוגו משדר ילדותיות נכון? המינונים של הצבעים, הגוון הספציפי של הוורוד והתכלת והתוספות הקטנות של הצהוב והירוק נותנים ללוגו מראה צבעוני במיוחד. הרעיון של פרצוף אריה שנוצר משפריצים של צבע עובד נהדר עם אופי העסק- קריאייטיב.





מה דעתכם על צבעי נאון? במקרה הזה הצבעוניות תומכת בצורה מעולה ברעיון - צבעים זוהרים משתייכים לעולם האינטרנט. סוג קו שמזכיר קבל עדין ודק שמתפתל ומסתלסל מקשרים אותנו בצורה נוספת לקונספט.




לאחרונה האירו את עיניי לכך שאני לא נותנת דוגמאות מתוך עבודות שלי - אלא רק משל אחרים. אז שמחתי לשמוע שיש התעניינות והחלטתי שבכל שבוע תוכלו לקבל חשיפה לאחת העבודות. אז בהקשר לפוסט שלנו, על תדמיות צבעונית, הנה דוגמא של תדמית עסקית שעצבתי ל"בגוף בריא"- ליווי אישי להרזייה לנשים בגילאי +40.  הבחירה היתה ללכת עם צבעוניות עזה של שמחת חיים וכיף כדי להפריח את המחשבה האוטומטית שעוברת לכולם כשהם חושבים על דיאטה. הכרטיס מראה את "החיים היפים" שיש כששומרים על אורך חיים בריא לפי השיטה של מירה פונומרקנו, בעלת העסק. מי מזהה את כל הפירות והירקות שמסתתרים להם באופניים?

ואם גם אתם רוצים תדמית עסקית שהצבעוניות שלה מתאימה מכל הבחינות לעסק שלכם, הגעתם למקום הנכון. אני מזמינה אתכם ליצור קשר וכך אוכל להעניק גם לכם עיצוב ייחודי לעסק.
050-7789650 | michal.nemtzov@gmail.com

שיהיה המשך שבוע טוב, וכמובן שאני כרן לשמוע תגובות ולענות על שאלות...
מיכל


2 תגובות:

  1. אנונימי3.9.2012, 10:55

    וואו - קיבלתי הסבר מלא על הכרטיס שלי!
    את האמת, לא חשבתי על זה, אבל אני מאוד אוהבת את הצבעוניות שלו, מאוד מתאים לי אישית, וגם הלקוחות מגיבים ואין איש שלא שם לב על הכרטיס שלי
    וזה נותן לי אפשרות להמשיך שיחה עם הלקוח (בתקוה שהוא יהפוך ללקוח הפוטנציאלי).
    יש לי מלא רעיונות, ואני רוצה להמשיך לעבוד איתך
    מירה

    השבמחק