איך יוצרים צבעוניות בלי צבע?



בשבועיים האחרונים דיברנו על טיפוגרפיה ופונטים. הטיפוגרפיה היא חלק בלתי נפרד ממרכיבי התדמית. בחירת הפונט צריכה להיות מכוונת ועם משמעות מאחוריה ולהוות חלק מהקונספט הכללי. מה זה טיפוגרפיה ואיך נשתמש בה באופן נכון עד כמה שאפשר כשאין באפשרותנו ללכת למעצב? אם פספסתם, אפשר לחזור לשני הפוסטים האחרונים ולקרוא עכשיו (כאן וכאן).

הפעם, אנחנו עוברים לעוד מרכיב בתדמית עסקית- צבעוניות. גם את ההסבר על מרכיב הצבעוניות אחלק לשניים. את החלק הראשון נתחיל ממש עכשיו ונסיים בשבוע הבא.

נתחיל עם צבעוניות מינימאלית, מאופקת, שבדרך כלל דווקא היא שלוקחת יותר זמן וחשיבה.
תדמית בשחור-לבן בלבד / בשחור-לבן ועוד נגיעת צבע / בשני צבעים בלבד היא בדרך כלל תדמית מאוד מזוהה ואם היא מוצלחת, מעניין לראות כמה ניתן לגוון עם שני צבעים בלבד ו/או עם צבעוניות בסיסית לכאורה.

נסו לחשוב על תדמיות שאתם מכירים. רובן צבעוניות וחלק נכבד מתפקידו של הצבע הוא לתת לנו "פרשנות" למה שאנחנו רואים. כך למשל אם יש לנו איור של בית, הגג יהיה צבוע באדום. כשהגג צבוע בכחול, מתעוררות לנו שאלות על ההקשר. אבל מה קורה כשרוצים למשוך תשומת לב רק בשחור ולבן והגג לא צבוע בכלל? האם נשאיר את הגג מורכב רק מקו המתאר או שאולי ננסה לסגנן אותו בעזרת הצבעים שעומדים לרשותנו? במקרה הזה אין תשובה אינסטנט אחת נכונה, אך פה המקום ליצור עניין בתדמית.

את התשובה לשאלה תוכלו לחפש במה שהעסק רוצה לשדר, בהקשר לשאר השפה הגרפית של העסק, בסגנון העיצובי, ולכל אלה ביחד אנחנו קוראים תדמית עסקית. הסגנון בו נבחר יבליט את הייחודיות שלנו ואת המקומות הרלוונטיים לתדמית העסקית שלנו.

נוכל ליצור הדגשות באמצעות עובי קו שונה, טקסטורה, נגטיב ופוזיטיב. נוכל גם להוסיף נגיעת צבע. מה שלא נבחר לעשות, חשוב למצוא דרך ליצור היררכיות של חשיבות בתכנים העיצוביים של העסק. לאיפה העין צריכה ללכת? מה הכי חשוב? אנחנו צריכים לכוון את הלקוחות שלנו למקומות הנכונים, והכל תוך שמירה על רלוונטיות לתדמית העסקית וכמובן לשמור על עקביות. הנה כמה דוגמאות מעניינות.

שימו לב לסדרת קרטוני החלב הבאה:
הטקסטורה היא שעושה את ההבדל בין הקרטונים השונים. מינימום צבעים, מקסימום עדינות שנותנת בוסט לקונספט הטבעי ושימוש חכם בטקסטורות. קו מאוייר- כמעט רישומי שומר על אחידות הקרטונים ונותן את הטון המנחה לשפה העיצובית.



נעבור לקו האיפור הצעיר של טופשופ. פשוט וגאוני. גם כאן, קו ידני מאוייר וטקסטורות שונות זה שם המשחק. היופי פה הוא בפשטות. לא מנסה להיות מוצר קוסמטי המורכב מתמונות שעשו עליהן פוטושופ. הכל מושטט על קווים חופשיים, צעירים וכיפיים.





כזה בקבוק של וויסקי עוד לא ראיתם! לא דומה לשום בקבוק אחר. הסטודנט Dan Hinde עיצב לאחת ממשימותיו בלימודים את הבקבוק הזה. קו עדין, איור ממוחשב בקו אחיד ונקי, בקבוק מקסים ועיצוב שמתכתב בצורה מדהימה עם שם הוויסקי (גם לו הוא אחראי). Flora & Fauna (החי והצומח) שנוצר "בהשראת נפלאות אמא אדמה". שימו לב לנגיעות הצבע הצהוב בגב הבקבוק, בדיוק בצבע הוויסקי.




נוסיף קצת צבע ונעבור לאריזות המזון האלה. אמנם, העיצוב עצמו פשוט מאוד ומורכב אף הוא משחור-לבן בלבד, אך היופי פה הוא השימוש בחומר הגלם- הלוא הוא המאכל עצמו שנותן את תוספת הצבע. במוצרים מסוג זה השימוש בעיצוב הוא מינימאלי ומכוון כדי להצביע על פשטות החומר. מוצר זה הוא דוגמא מצויינת להתאמת העיצוב למה שהוא רוצה לשדר. אם האריזה היתה נראית סופר יוקרתית סביר להניח שלא היו קונים את המוצר גם אם המחיר היה נמוך, כי מי רוצה לקנות מוצר יסוד לא בזול?




ולסיום, תוספת צבע רעננה לתשתית בשחור-לבן. מוצרי קוסמטיקה שעיצבו בסטודיו Hardhat שגם בהם השימוש בטקסטורה מאויירת הוא המשחק הראשי ונגיעות הצבע הן שחקן משנה.




אהבתם את התדמיות? מעוניינים להעניק גם לעסק שלכם תדמית מאויירת אך מאופקת? צרו קשר עוד היום ואשמח לעזור לכם!

שיהיה המשך שבוע נעים,
מיכל

 נ.ב.
כמו תמיד, אתם מוזמנים גם הפעם כמו תמיד להשאיר לי תגובות, לשאול שאלות ולתת דוגמאות משלכם.
__________

מכירים מישהו שיכול להתעניין בתוכן זה? אשמח שתשתפו אותו.
__________

להזכירכם, ביום שלישי הקרוב 28.8.2012 בין 16:00-18:00 זו ההזדמנות האחרונה שלכם לעשות שימוש בקו הפתוח ליעוץ ללא עלות בכל מה שקשור לתדמית העסקית שלכם. נצלו את ההזדמנות לקבל ייעוץ פרטני המיועד רק לכם במטרה לענות לכם על כל השאלות. תוכלו למצוא אותי בטלפון: 050-7789650





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה