פרחים זה הכי, אחי


לכבוד ט"ו בשבט (שאני יודעת, כבר עבר ונגמר) אנצל את ההזדמנות להמחיש לכם מרכיב חשוב בכל תדמית, עליו אני מדברת לא מעט: גורם ההפתעה.

אני בטוחה שכבר יצא לכם לראות לא מעט פעמים שחשוב לי להדגיש שכשהעיצוב ייחודי- גם מבחינת הקונספט שעומד מאחוריו, זה מקפיץ את התדמית העסקית שלנו פלאים ונותן לקהל הרחב עוד משהו שיעזור לו לזכור אותנו בלי להתאמץ. מקוריות זה דבר זכיר, אז בואו ננצל אותו!

אז הפעם, תנו לי להפתיע אתכם בפוסט ט"ו בשבטי אביבי בדגש על מקוריות:

פרחים זה הכי, אחי.

או במילים אחרות: אני רוצה להראות לכם איך מוטיב שתמיד נתפס כנשי במיוחד נכנס לתדמיות עסקיות גבריות מאוד מבלי להוריד בהם את רמת הטסטוסטרון!

נשים וגברים כאחד, קחו את מוטיב הפרחים גם כמטאפורה לאלמנטים כאלה ואחרים המזוהים עם מין/ מגזר... ותראו שאפשר לצאת מהקופסא ולחשוב קצת אחרת- לפעמים התוצאה עושה רק טוב!

נפתח בלוגו מוכר מאוד שקשה להגיד שמסמל נשיות גם כשהוא משתמש בצורה מובהקת באלמנט הפרח
 
UEFA- Euro 2012



כבר בדוגמא הזאת ניתן לראות שהטריק הוא להשתמש במרכיבים מעולם הגברים מסביב כדי לנטרל את תחושת הנשיות שעולה אוטומטית מאלמנט הפרח. הכוונה היא לבחירת הצבעים החזקים, הקו הכללי – קו עם נוכחות (ולא, לדוגמא, קו רישומי עדין) ובחירת הפונט שמשתמשים בו לא מעט בתחום הספורט. שימו לב גם לתוספת הדמויות עם הידיים למעלה שלקוחות כמובן מעולם הספורט, שמחדדת את התחום אותו מיצג הלוגו- כמו גם צורת הכדור- הצורה המרכזית.


נמשיך לתחום האופנה- עם לוגו שעוצב עבור חברת Blue Tulip

 

הלוגו עוצב בקו וצבעוניות מנימליסטיים. עובי הקו של האלמנטים זהה לזה של הפונט ואלמנט הפרח חוזר על עצמו פעמיים ולרגע לא גורם לתחושת זרות או אי שייכות. היתם אומרים שנוצרה פה תחושה נשית? שחסרה פה הרגשה שקהל היעד הוא גברים? אני לא. ולמה זה? כי הצבעוניות "הלכה על בטוח", כי הקו מאוד חד ונקי, כי אלמנט החרב במרכז מאזן וכי הפרחים עוצבו בצורה מאוד מדוייקת וחדה דמויית חיצים.

ומה דעתכם על הלוגו הבא:



כאן יש לנו שימוש באלמנט הפרח לצרכי העברת מסר הטבעיות והאנרגיה הירוקה. יש כאן שימוש פשוט ונכון בצבעוניות ואלמנט גרפי. אפילו שכביכול מדובר בשימוש "בנאלי" בפרח בצבע ירוק עבור אנרגיה ירוקה, הלוגו כאן מוצג לנו בצורה חכמה ופשוטה. אלמנט הזוהר הנוצר סביב הלוגו מוסיף להעמקת קונספט האנרגיה.

נסיים עם דוגמא מעולם עיצוב הפנים: Blue Leaf


נסו לדמיין לעצמיכם את צורת העלה- כפי שהיא שם כרגע כשהיא צבועה בצבע ורוד / מופיעה רק עם קו מתאר דק ועדין. מדהים לראות איך שינוי צבע או קו כזה עושה את כל ההבדל! פתאום הלוגו היה נראה נשי מאוד, נכון? מה שיפה פה במיוחד הוא היכולת לשלב פונט בכתב יד (של הסלוגן) ועדיין לשמור על קו שמדבר לגברים ונשים כאחד, אם לא לגברים במיוחד. השימוש במעבר הצבעים הכחולים הזוהרים וצבע הפונט האפור עושה פה עבודה חזקה מאוד ומצליח להוציא את העלים העדינים מנישת הנשים.

פה בדרך כלל מגיע החלק בו אני מצרפת דוגמא או שתיים משלי. 
לצערי, עוד אין לי דוגמא של עיצוב לוגו הפונה לקהל הגברי במיוחד ומורכב מאלמנט הפרחים.
פה אתם נכנסים לתמונה:
מי מבניכם שקורא את הפוסט הזה ומעוניין בעיצוב תדמית עסקית / רענון תדמית הפונה לקהל הגברים / יוניסקס ויכול להיבנות על בסיס הפרחים (כמו שראינו בדוגמאות למעלה), שלא מפחד להיות מקורי וייחודי ורוצה להקנות לעסק שלו תדמית עסקית מעניינת וזכירה, מוזמן לפנות אליי עוד השבוע (עד לתאריך 4.2.2013) ובהזמנת חבילת תדמית לקבל עיצוב באנר לפייסבוק / לאתר במתנה! (הטבה בשווי 500 ₪)
שימו לב: ההטבה תקפה רק בהזמנת חבילת תדמית בשבוע הקרוב ותינתן לשלושת הפונים הראשונים בלבד!

אשמח לענות לכל שאלה וכמובן לשמוע את תגובותיכם לפוסט.
שבוע טוב לכולנו- מלא בעיצובים מפתיעים ומחדשים,
מיכל

4 תגובות:

  1. אנונימי28.1.2013, 14:25

    רעיונות נהדרים!

    מחכה לראות את הדוגמאות שיהיו לך אחרי ששלושת העסקים ברי המזל יפנו אליך :-)

    נגה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נגה!
      אני גם כבר מצפה לתהליך העבודה ואת מוזמנת לשלוח את מי שאת מכירה ויכול להתאים :)

      מחק
  2. מבריק. כל כך חשוב שבעלי עסקים יתחילו להבין בחירות וכמה ידע אגור אצל מי שעוסקים בזה כמקצוע. היה חסר בלוג כזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אלון!
      אפשר להזמין חברים לבלוג :)

      מחק