תת לוגו- כשיש יותר בעסק אחד


לאחרונה אני נתקלת יותר ויותר בצורך של עסקים קטנים בתתי לוגו.
מה זה אומר? מתי זה רלוונטי? ואיך עושים את זה? על כל אלה בטיפ השבועי שלנו: 

תת לוגו- כשיש יותר בעסק אחד

הסיפור שלנו מתחיל בהקמת העסק- זה הזמן בו אנחנו מחליטים שיש צורך בלוגו. 
כמו שכולנו כבר יודעים: לוגו צריך להיות סופר ממוקד, הן מבחינת האלמנטים המופיעים בו והן מבחינת קהל היעד שאנחנו פונים אליו. במסגרת החיפוש הזה נוצרת לפעמים השאלה: מי קהל הייעד הרלוונטי שלי? יכול להיות שיש יותר מקהל ייעד אחד? 

לפעמים זה בלתי אפשרי לוותר על קהל יעד אחד, ששונה במהותו מקהל ייעד אחר- פוטנציאלי לא פחות מבחינת העסק. אז מה עושים? איך מדברים לשני קהלי יעד שונים לגמרי, כל אחד בשפה שלו בלוגו אחד? הפתרון לכך יצירתי מאוד. נראה מקצועי ונותן לעסק שלכם חזות מרשימה ביותר! מוכנים:
יוצרים לוגו ראשי ומספר תתי לוגו משניים.


הלוגו הראשייופיע בכל מקום בו מדובר על העסק באופן כללי. הוא יכיל בתוכו את הקונספט המרכזי עליו מושתת העסק. תחתיו, נוכל ליצור כמה תתי לוגו שידרשו

תתי הלוגו: יכוונו כל אחד לקהל שונה. אבל, שימו לב: תתי הלוגו צריכים להיות מקושרים אצל הלקוח בצורה אוטומטית ללוגו הראשי כך שיהיה ברור שהם שייכים לאותו העסק. לצורך כך, צריך להיות מוטיב חוזר / מאפיין לאורך כל הדרך. זאת יכולה להיות הצבעוניות, יכול להיות אלמנט קבוע, או כל דבר שיראה לנכון. אבל חשוב להקפיד תמיד על אותו סגנון מאחד כך שלא ישאר מקום לתהיות האם מדובר באותו הדבר. כך יווצר מצב המזכיר רשת עם לוגו ראשי ותתי לוגו לחנויות השונות תחת אותו מותג. 

נקח לדוגמא את רשת הביגוד פוקס: 


ישנו לוגו ראשי- כרשת ביגוד ומספר תתי לוגו משניים- כל קהל יעד והלוגו שלו ועדיין אין לנו ספק שמדובר בחנות של אותה הרשת בין אם נראה לוגו כזה או אחר שלה. כי השינוי בין כל אחד מהם קטן ביותר- הצבע.

דוגמא נוספת ניתן לראות ברשת שופרסל:



הבסיס נשמר אחיד, ועל גביו מתווספת בכל פעם המילה הרלוונטית.

עכשיו, אתם בטח שואלים את עצמיכם למה אני מדברת איתכם- בעלי העסקים הקטנים על תתי לוגו של חברות גדולות ומוכרות. הסיבה היא שבעצם, אין סיבה לכך שעסקים קטנים לא ידברו באותה הצורה המדוייקת עם הלקוחות שלהם וכך גם יגדילו הכנסות. למה בכלל "זכות השימוש בתתי לוגו" נשמרת רק לחברות הגדולות?

הדוגמאות יכולות לבוא בכל תחום: אוכל, יצירה, חנויות, במה, ספורט, הפעלות ומה לא?

כך לדוגמא: אם אני בעלת צימר בעל מספר יחידות, חלקן מיועדות למשפחות וחלקן מיועדות לזוגות, כל קהל ייעד יחפש דבר אחר. הזוגות יחפשו מקום רומנטי להתבודד בו עם ג'קוזי ויין ובקרבת מקום מסעדה טובה או פאב. המשפחות וודאי יחפשו מקום בעל חדר נפרד להורים עם פעילויות לילדים בקרבת מקום. האם לשניהם אפנה באותה צורה או שארצה להדגיש לכל אחד מהם את מה שהוא מחפש ובשפה שלו? האם את הזוג יעניין לראות תמונה של משפחה נהנת במדשאה או שהוא יחפש תמונה של ג'קוזי מפנק לאור נרות?

אשאיר אתכם עם הדוגמא הזאת כשנקודה למחשבה.

אני מקווה שתהרהרו בה קצת ותנסו לשבת עם עצמיכם ולראות האם גם לכם בעסק יש יותר מקהל ייעד אחד? ואם כל קהלי הייעד האלה חשובים ורלוונטיים, אולי יש מקום להתייחס אליהם בהתאם, לדבר אליהם בשפה שלהם (מילולית וויזואלית) וכך גם להגדיל הכנסות!

אני מזמינה אתכם להגיב כאן מתחת לפוסט, לשאול שאלות וכמובן שאני כאן גם לייעוץ בכל הנוגע לעסק שלכם והאם נכון גם לכם ליצור תתי לוגו.
שיהיה המשך שבוע נפלא ומלא בחשיבה מפרה,
מיכל

אשמח לתגובות שלכם כאן למטה



2 תגובות:

  1. אנונימי6.3.2013, 13:49

    נקודה מאד מעניינת למחשבה!
    תודה :-)

    נגה.

    השבמחק