גוף ונפש דרך העיניים

"עמוק עמוק בתוך הגוף שוכנת לה הנפש.איש עוד לא ראה אותה, אבל כולם יודעים שהיא קיימת.."(מתוך ציפור הנפש)

כל כך הרבה אנחנו עוסקים בה- בנפש האדם, מטפלים, מרפאים, משוחחים ומקשיבים, אך יש פעולה אחת ששכחנו לעשות למענה, כדי שהיא תתמסר לנו ותרצה להיות בחברתנו:
אומרים שהעיניים פותחות את הלב ואני מאמינה גדולה של האמירה הזאת. על מנת שיקשיבו לנו, לפעמים צריך לתפוס קודם שבריר של תשומת לב ורצון מצד הקהל להקשיב ולא רק לשמוע. ובתחום העיסוק עליו אני הולכת לדבר- הגוף, הנפש, הרוח והמקצועות הטיפוליים, יש חשיבות גדולה לכך.

איך ניתן לקבל שבריר של תשומת לב, להגיע לעוד נפש המתלבטת ביני לבין קולגה אחרת בתחומי?
בעזרת העיניים, בעזרת הרגש- בעזרת שילוב נכון של שניהם.
היום אני רוצה לספר לכם איך ניתן לאגד מראה עיניים ורגש לתוך תדמית עסקית מאויירת שמתאימה במיוחד לתחומי גוף ונפש.

הרבה פעמים אני שומעת מבעלי מקצוע בתחום זה שהם לא צריכים תדמית, שהם לא רוצים שיגיעו אליהם דרך האינטרנט, שזה מקצוע שונה ובמקצוע כזה לא מתאים כל העניין. ואני חושבת שיש כאן פספוס. תדמית עסקית מייצגת ואיכותית לא גורמת לכם להפוך בין לילה לאנשי מכירות חלקלקים ולא נעימים, להיפך! היא עוזרת לכם להגיע לעוד לקוחות ולתת להם להבין שהם מעוניינים בכם- בגלל מה שאתם משדרים.

ואיך עושים את זה? הסוד הוא לעשות זאת במחשבה תחילה. לבחור קהל יעד מצומצם המותאם להתמחות שלכם, ולספר לו בצורה קצרה וברורה מה ימצא אצלכם ובמיוחד מה ימצא אצלכם שלא ימצא אצל המתחרים. למה דווקא אתם מתאימים לו? האם זאת השיטה? האם זאת ההתמחות הסופר ספציפית שלכם? כשיש לנו את הפרטים האלה, ניתן להתחיל בעבודה ולבחור קונספט מלווה וסגנון קו שיתאימו למה שאנחנו כעסק רוצים לשדר. כאן נכנס האיור לתמונה.

ישנם מגוון מקצועות שסגנון ממוחשב, חד וקר- ישר ולעניין יעשה בשבילם עבודה מצויינת.
מקצועות חופשיים, הרוצים לשדר טבעיות, חום, זרימה, שקט נפשי, בריאות, הקשבה, טיפוליות וכו'... וליצר המון אווירה סביב השירות שלהם יכולים לעשות זאת בצורה מושלמת דרך האיור. כי הטכניקה, החומרים והקו החופשי עושים חצי מהעבודה כבר לבד ומביאים איתם המון חום ורגש עוד לפני שהתחלנו לעבוד.

דבר נוסף חשוב הוא האופציה לייחודיות. כבעלי עסק, חשוב לנו להראות ייחודים, לחדש, להפתיע ולא להיראות כמו כולם. ליצור לעסק שלנו שפה חזותית משלו שתתקשר רק איתו ותעזור לקהל לשייך אליו פרסומים ומוצרים שהם נתקלים בהם.- השימוש באיור ידני עושה זאת מאחר ואף פעם לא יצא אותו האיור ולקו הידני מגוון רחב יותר מזה של הממוחשב לבדו.

אני מזמינה אתכם לראות כמה דוגמאות  של תדמיות מאויירות שעיצבתי לתחומי עיסוק שונים העונים על הגדרת הגוף, הנפש, הטיפול והטבעיות ולחוות בעצמיכם כמה קל להתמסר ולהרגיש כלפיהם אמפתיה.

המרכז ליוגה הריון ולידה בדרום של גלי פלד


הלוגו הזה נוצר בתהליך רענון תדמיתי. התהליך דיבר על מיקוד ופוקוס בקהל רלוונטי- נשים לפני ואחרי לידה המעוניינות לעשות יוגה. המרכז פעיל מאוד ומרכז בתחומו נשים בשלבים כאלה ואחרים סביב הריון, פוריות, לידה והורות בהקשר של יוגה וחיזוק הגוף. בתהליך הרענון הוחלט לשמור על פרטים מזוהים ומוצלחים- הצבעים הרגועים. הצבעוניות משלבת צבע חם- הכתום, וצבע קר- הטורקיז ויוצרת רוגע ורכות. האיור שכבר היה קיים וגלי היתה מאוד מחוברת אליו קיבל טאצ' של התאמה לצבעי התדמית והתמונה הכוללת נותנת אווירה חמה רגועה ומשדרת שקט נפשי. אל הלוגו הצטרפו מגוון עיצובים שונים – כולם שומרים על צבעוניות רלוונטית וקו מאוייר.





בכל עיצוב הקפדנו לשמר את נגיעות צבעי המים, דמות נשית, הפונט המוביל לכותרות והפונט המשני לטקסט הרגיל ואת אווירת הטבעיות, הנינוחות והרוגע שמתאימים לסטודיו. הכיף הגדול בעבודה הוא שלא משנה כמה מוצרים ופרסומים שונים יהיו בהמשך- השפה נשמרת וניתן להוסיף עוד ועוד מבלי לשעמם.

גילי קריצ'מן- יוצרת בריאות בעדינות
איזה יופי של סלוגן, נכון? מדבר על בריאות ועל הדרך העדינה להשיג אותה (מאוד חשוב למי שסובל לקבל טיפול עדין ומסור) את הקונספט הזה לקחנו כמנחה וגם כאן מדובר בתהליך של רענון תדמיתי.

הצבעוניות נבחרה מהתחום ההוליסטי עם נגיעות צבע חמות והדגש היה על מגע נעים וחלומי ליצירת ריפוי- מגע פיות. את הלוגו המשכנו לשאר מוצרי התדמית במטרה להעמיק את השפה הגרפית.



אחרונה חביבה היא חגית רוזנוין




נתחיל בגילוי נאות היא אמא שלי.העבודה על התדמית הזאת היתה מעניינת במיוחד והציגה בפני שאלה חשובה: איך להראות טיפול בשכול, באובדן ובנושאים פחות נעימים בדרך שתשדר אופטימיות? לתת לקהל להבין שמדובר בנושא שנוגע לו מבלי להכניס אותו למגננה ולדכאון? אז לאחר מחשבה מרובה החלטתי להתייחס לנקודה בה לומדים איך לחזור לחיים סבירים טובים- לצד השכול והכאב. בדיוק מהות הטיפול אותו יקבל מי שמגיע אליה לקליניקה. הדגש היה על מעבר מצבעים אפורים לצבעים אופטימיים. ציפור הפניקס המלווה את העיצובים היא ציפור המשלבת בסיפורה את המעבר ממוות לחיים חדשים ומעבירה את אלמנט החופש והשחרור בתנועת המעוף שלה.


ועכשיו בואו ונעשה תרגיל קטן לסיכום: סגרו את העיניים ודמיינו את העסק שלכם. חשבו על הלוגו (אם קיים אחד) ועל מה שהייתם רוצים לשדר ללקוחות שלכם. חשבו איזו אווירה הייתם רוצים לייצר, מהם התחושות וההרגשות שהייתם רוצים שיתקבלו אצל מי שמסתכל על הלוגו שלכם. חשבו על צבעים, דימויים וסגנון קו. עכשיו פתחו את העיניים.
נכון שכשמדמיינים את הכל מעוצב במשיכת מכחול הדברים נראים אחרת?


אני מזמינה אתכם לנסות ולראות האם התדמית העסקית שלכם מגיעה למקומות האלה במצבה הנוכחי. האם היא משדרת את מה שהיתם רוצים שתשדר? האם היא מייצרת אווירה תואמת מציאות? אני מזמינה אתכם ליצור קשר וביחד נוכל לעבוד על הדברים. לשאול שאלות, לתת נקודות למחשבה ואפילו לבנות חבילה מותאמת לעסק שבעזרתה תתחדשו בתדמית עסקית מחמיאה ונעימה שנוגעת בעוד לקוחות.
תוכלו למצוא אותי בטל': 050-7789650 או באימייל:
Michal.nemtzov@gmail.com
מכירים עוד קולגות וחברים שיכולים ליהנות מהמאמר – שתפו אותם גם!

מאחלת לכם הצלחה עסקית ,

מיכל נמצוב | עיצוב תדמית עסקית במשיכת מכחול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה