שלוש תשובות לשאלות נפוצות בהקמת אתר

כולנו כבר יודעים מה צריך להכיל אתר אינטרנט, ומהם השלבים הנכונים ליצירת אתר אינטרנט עסקי יעיל ומניב תוצאותאבל יש כמה שאלות מאוד נפוצות שעדיין עולות לא מעט- ורלוונטיות לכולם.
אם אתם מאותם האנשים שמתביישים לשאול- הפוסט הזה בשבילכם!

שלושת השאלות הנפוצות בבחירת אתר לעסק

1. אתר תבניתי מול אתר מקורי
לטובת אלו מכם שלא בטוחים מה אומרת כל הגדרה: אתר תבניתי הוא אתר שפועל ומעוצב על פי תבנית קנויה ועליו ניתן לבצע שינויים. תבניות מסוג זה ניתן למצוא במגוון רחב וברמות מקצועיות שונות. לעומתו, אתר מקורי הוא אתר שנבנה ומעוצב מאפס- מותאם לכל עסק בצורה אישית.

ומה אני ממליצה? אני ממליצה על שילוב!

כיוון שלרוב בעלי העסקים הקטנים כל הוצאה מחושבת, היתי ממליצה לבחור ביחד עם מעצב תבנית איכותית במטרה להוזיל עלויות בניה של האתר. על התבנית הזאת לבצע שינויי תכנים שיגרמו לאתר להיראות כאילו היה מקורי ומותאם אישית, אתר אינטרנט עסקי ייחודי.
זהירות ממלכודות: כשמדובר בתבנית עם שינויים אני מבקשת להזהיר! השינוי צריך להיות לא רק בבחירת צבע / תמונה מתוך מאגר צבעים ותמונות הקיימים במערכת. השינוי צריך להיות משמעותי כך שהאתר יהיה מותאם לכם מכל הבחינות. כלומר: שינוי העיצובים לעיצובים מקוריים משלכם, מבלי לפגוע במבנה ובמסגרת.

לאחרונה מגיעים אלי לא מעט לקוחות עם תבניות בהן ניתן לבחור אופציות מתוך מאגר קיים (צבעים, מספר עיצובים של הבאנר העליון...) / תבניות שמציעה חברה שמעסיקה גרפיקאי (שיודע לתפעל תוכנות, לא בעל תואר או ידע רחב בעיצוב). האתר לא מותאם בצורה מלאה לתדמית שלהם, לא מכיל את מה שהם רוצים לשדר, והרבה פעמים מלא בהתפשרויות ובאלמנטים שלא יושבים נכון. כך למשל יצא שאם חמישה עסקים מתחום זהה משתמשים באותה פלטפורמה של בניית אתר אינטרנט, סביר להניח שלכולם יהיה מראה די דומה. אף אחד מאותם העסקים לא יראה במה הוא שונה ממתחריו, וללקוח הפוטנציאלי לא יהיה נח וקל להבדיל בין נותני השירות השונים.

אני רוצה ללמד אתכם איך לעשות את השילוב נכון! איפה אני ממליצה לרכוש תבניות טובות שניתנות להתאמה מלאה? הנה דוגמא לאתר שאני מאוד אוהבת:  http://www.templatemonster.com/
תוכלו לבחור שם בהגדרות על פי איזה מערכת ניהול תרצו לעבוד ותראו איזה הצעות מרשימות יש שם.
זכרו שאתם בוחרים מבנה ולא עיצוב. את העיצוב ניתן לשנות בהתאם לעסק שלכם.

ועוד טיפ קטן בנושא שיחסוך לכם המון כסף! אל תרכשו תבנית לפני שאתם מוודאים עם המעצב שזאת תבנית שמתאימה לתכנים שלכם, ועם בונה האתרים שהתבנית אכן מתאימה למערכת ניהול התוכן שלכם.

יש לכם תקציב גדול יותר? השקיעו אותו בתוספות לא פחות חשובות לאתר: כתיבת תוכן, צילומי תדמית, סרטון תדמית, מילות מפתח, קידום האתר... השמיים הם הגבול!

2. אתר בעלות סמלית בתור התחלה מול אתר מושקע מהרגע הראשון
בניגוד לסעיף הקודם בו הצעתי לכם פתרון לחיסכון שלא נראה לעין, פה אני ממליצה לא לחסוך כל כך מהר.
כן, אנחנו עדיין במסגרת תקציב מחושב, אך יש מקומות בהם חסכון יכול להפוך להוצאה נוספת. ישנן מספר מערכות המוצעות כיום בשוק במחירים מפתיעים ואטרקטיביים. מתי המחירים הופכים לפחות אטרקטיביים? כשמגלים את כל הפרטים הקטנים: שהשליטה המלאה באתר לא נמצאת בידיים שלכם. שאין אפשרות ליצור שינויים במבנה או בעיצוב אלא דרך אותה חברה ספציפית שבנתה את האתר. שהתבנית לא מאפשרת בחירה מלאה ועוד שלל הפתעות. הדבר גורם לאתר של עסקים רבים להיות סטטי ולא מניב תוצאות. בסופו של דבר נוצר צורך לבנות אתר חדש וכך נוצרת הוצאה כפולה.
אני ממליצה לחשוב מעט קדימה ולהבין שכשעובדים עם מערכת שמתומחרת נכון האתר שלכם יהיה רלוונטי לתווך ארוך.

3. אתר רספונסיבי?
אתר רספונסיבי הוא אתר המותאם למספר גדלים של מסכים. כיום, רוב האוכלוסיה משתמשת בסמארטפונים ו/או טאבלטים ומסך המחשב הופך להיות מסך שולי. אתר רספונסיבי יתאים את עצמו באופן אוטומטי לגודל המסך בו גולש הלקוח. כך תוכלו להיות בטוחים שכולם יכולים לראות את האתר בכל מקום בצורה הטובה ביותר.

שימו לב: הפיכת אתר שלא נבנה מראש כרספונסיבי לרספונסיבי יגרור תהליך מסובך יותר. לכן מומלץ לקחת את הנושא בחשבון מראש.

יש לכם אתר אינטרנט ואתם רוצים לקבל עליו חוות דעת? אתם עומדים בפתחו של תהליך בניית אתר לעסק? אני מזמינה אתכם לקבל ייעוץ והכוונה!
רוצים לעבוד איתי על הקמת האתר שלכם? אני זמינה אתכם ליצור קשר כבר עכשיו ולהתחיל בתהליך יד ביד. 
צרו קשר: 050-7789650 / michal.nemtzov@gmail.com

2 תגובות:

  1. תודה על ההסבר ! במיוחד חשובה לי ההתייחסות שלך לאתר רספונסיבי- מותאם לגלישה בסמארטפון.

    השבמחק
  2. תודה חוה. אני תמיד שמחה לשמוע שהטיפים שלי עונים על שאלות של קוראי הפוסט

    השבמחק