שומרים על הזהב

שנה עסקית מסתיימת ומיד מתחילה אחת חדשה.
ומי לא רוצה להתחיל את השנה החדשה על הצד הטוב ביותר?

בכל סוף שנה עסקית אנחנו מסתכלים לאחור ובודקים:
לאן הגענו?
איזה יעדים כבשנו?
כמה התקדמנו השנה?
ומיד לאחר מכן מציבים יעדים לשנה החדשה.

השנה, יותר מבשנים קודמות הצבתי לעצמי מטרה לשמור על הנכסים שלי!
הנכסים שלי הם הלקוחות שאני אוהבת, שכיף לי לעבוד איתם, שהעבודה מולם זורמת ועושה לי ולהם טוב.

לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בחיפוש אחר לקוחות חדשים ושוכחים שאת הלקוחות הקיימים צריך גם לשמר. הלקוחות האלה טומנים בחובם את המשך הקיום העסקי שלנו ויכולים להוות חלק ניכר מהכנסות העסק. הם אלה שנותנים לנו את ה"דרייב" לעסק. אני קוראת לזה "לשמור על הזהב" (לא בהכרח במובן של זהב=כסף, אלא זהב= משהו שיקר לנו מכל הבחינות)


אז איך משמרים לקוחות בצורה הטובה ביותר?
בשלוש מילים: שומרים על קשר.
ובהרחבה: שומרים על קשר רלוונטי. קשר רלוונטי זהו סוג קשר שלא מעיק, שלא נותן הרגשה שאנחנו מתקשרים רק כשאנחנו רוצים את הכסף שלהם. קשר רלוונטי זה קשר שתורם להם ונותן להם ערך, שמראה התעניינות אמיתית ורצון לעזור.

אחת הדרכים הטובות לעשות את זה היא רשימת תפוצה עם ניוזלטר אותו שולחים בצורה מסודרת אחת לחודש / שבועיים / כל טווח זמן אחר שנראה לכם לנכון. בניוזלטר הזה נותנים ערך בנדיבות! זה יכול להיות בצורת טיפים, בצורת מאמרים, בצורת הטבות ובכל צורה שרלוונטית וגורמת ללקוחות שלכם להרגיש צורך להרשם לניוזלטר שלכם ולקרוא אותו.

כך תצרו מצב שתוכלו להעביר מהידע שלכם ללקוחות בצורה שתראה שאתם מקצוענים בתחומכם, לשמר את השירות / המוצר שלכם בתודעה שלהם ובעיקר לשמור אותם קרובים אליכם ומרוצים! אתם נותנים להם ערך אמיתי שהם זקוקים לו וצורכים מתוך בחירה והם נשארים אתכם.

בימים הקרובים אספר לכם שלב אחר שלב:
- איך בדיוק מתחילים ליצר את רשימת התפוצה בצורה שלא תעצבן לקוחות ותגרום להזרמת מתעניינים
  חדשים על בסיס קבוע.
- אתן דוגמאות לניוזלטרים מעניינים
- אראה לכם דרך לשיטת עבודה נכונה עם ניוזלטר

אשמח לשמוע מכם איך אתם שומרים על הלקוחות שלכם? מה עובד לכם? תוכלו לשתף אותנו בטיפים ותובנות כאן בתגובות מתחת לפוסט!

אני מאחלת לכם שנה עסקית טובה, מתוכננת נכון ומניבה תוצרים ופירות, שנה של שימור לקוחות טובים לכם, ופשוט: שנה עסקית מוצלחת!


2 תגובות:

  1. מאמר מעניין מאד, תודה
    משה
    יעוץ עסקי

    השבמחק

  2. קידום אתרים בגוגל הוא כלי שיווקי שיביא לכם תוצאות לטווח הארוך
    זהו שיווק אסטרטגי מובנה שלוקח אומנם זמן אבל לחלוטין משתלם
    באמצעות ביטויים מקודמים תוכלו להגיע לתוצאות מעולות
    קידום אתרים בגוגל SEO

    השבמחק