ניוזלטר- מאיפה להתחיל?

בפעם הקודמת דיברנו על ניוזלטרים.
דיברנו על כך שהם עוזרים לנו לשמור את הלקוחות החשובים לנו קרובים אלינו,
להכניס לקוחות חדשים למערכת, ואת כל זה לעשות בצורה שיווקית אך לא מציקה.

עכשיו מגיע השלב שצריך להתחיל.
איך עושים את זה? בואו ונעשה זאת שלב שלב ביחד!

הכל מתחיל בצורך שלנו ליצר רשימת תפוצה.
למי שלא יודע, יש חוקים מאוד ברורים שצריך לעמוד בהם בנושא, אחרת תחשבו למטרידים ואף יוכלו לתבוע אתכם. החוקים הם:

1. אתם מחוייבים להשאיר בכל אימייל שאתם שולחים במסגרת ניוזלטר אפשרות להסיר את כתובת האימייל של מקבל הניוזלטר בצורה אוטומטית. במידה ומישהו החליט להסיר עצמו מהרשימה- חל איסור מוחלט להמשיך ולשלוח לו הודעות בכל צורה שהיא- אחרת תחשבו למטרידים ושולחי דואר זבל.
2. הנכם מחוייבים לכתוב את כתובתכם ואת שם העסק

יש עוד שני חוקים לא כתובים של עשה ואל תעשה:
1. אם אתם רוצים שימשיכו לקרוא את התכנים שלכם, תשקיעו בהם ואל תציפו בתוכן מכירתי שיווקי. אפשר לעשות את הצעד השיווקי בצורה חכמה אך לא מציקה.
2. אנשים יחליטו להסיר עצמם מהרשימה בכל פעם שתשלחו ניוזלטר. אחרים יחליטו להרשם ולהצטרף. אל תקחו את העזיבות באופן אישי.
איך גורמים לקהל שלנו לדעת שיש לנו ניוזלטר? איך עוזרים להם להרשם?

כך אני פתחתי את רשימת התפוצה שלי:
בחרתי נושא עם בשר, שמאוד רלוונטי לי לעסק ויש לגביו לא מעט שאלות.
הכנתי מדריך עם המון מידע ובנדיבות.
השקעתי בו המון כי רציתי דרכו ליצור את הרושם הראשוני הטוב ביותר, שיראה כמה אני מקצועית ומה אני נותנת כבעלת מקצוע. עיצבתי אותו בצורה שמדברת את התדמית שלי, והכנסתי בו את הידע שאני רוצה שיועבר ללקוחות פוטנציאלים או קיימים.

חשוב לעשות את זה בצורה שמחד תתן מספיק ידע ותשובות ומאידך תשאיר מקום לשמוע עוד בצורה פרטנית. להשאיר טעם של עוד. אל תחשפו יותר מדי קלפים...

(הנה מספר עמודים לדוגמא מתוך המדריך)



את המדריך הזה העליתי לאינטרנט- לעמוד נחיתה, בו כתבתי במספר שורות:
מה ימצאו במדריך
למי הוא מתאים
ומה צריך לעשות על מנת לקבל אותו (להשאיר אימייל ושם).

* שימו לב- המדריך חינמי! מוזמנים להציץ: http://www.michalnemtzov.co.il/members

ואיך מגיעים לעמוד הנחיתה?



השארתי לינק יפה ומושך לעמוד הנחיתה בכל מקום שיכולתי: בחתימת האימייל שלי, על גבי טופס הצעת המחיר, בעמוד הפייסבוק העסקי שלי ואפילו בצד של הבלוג.
במקביל, שלחתי לכל לקוחותי הודעה בה סיפרתי על פתיחת הבלוג.

שימו לב, צריך סבלנות, זה לוקח מעט זמן עד שרשימת התפוצה מתחילה לתפוח.
חשוב מאוד כל הזמן הזה להמשיך ולייצר תכנים, להראות פעילות ולעניין.

פלטפורמות טובות לניוזלטר:
את הניוזלטר שלכם ניתן לייצר במספר אופנים:
1. לפתוח בלוג בו תכתבו את כל התכנים שלכם ואליו תפנו דרך רשימת התפוצה
    בכל פעם שתכתבו משהו חדש.
2. באימייל בלבד בו ניתן לשלוח גם תכנים מעוצבים וגם תכנים טקסטואלים בלבד.

אני ממליצה על פתיחת בלוג. אני חושבת שזה מקדם יותר:

1. יש לכם אפשרות לשלוח לשם לקוחות. לאט לאט יצטברו לכם שם המון תכנים והבלוג שלכם יהפוך למאגר     ידע זמין לכל, בו יש לכם אפשרות לכתוב את המידע כמו שאתם רוצים שילמדו אותו.
2. טקסטים כתובים נכון בהם אתם משתמשים במילות המפתח שלכם, יכולים מאוד לקדם אתכם בגוגל.
3. רבים יכולים להחשף לתכנים שלכם במקרה ומשם ליצור אתכם קשר.


עכשיו, אתם יכולים להתחיל.
חישבו על נושא שיהיה רלוונטי ללקוח הפוטנציאלי ו/או הקיים שלכם, בדקו איך אתם רוצים להציג אותו.
הכינו מדריך מקיף בנושא- תוכלו להעזר בכותב תוכן (הכנסו לעמוד המומלצים שלי) ואני כאן כמובן בכל נושא העיצוב. את המדריך הכניסו לעמוד נחיתה- גם אותו ניתן לעשות דרכי, ודאגו לשבץ לינק אליו בכל מקום שרק תוכלו. שלחו מייל ללקוחות קיימים והודיעו להם על הניוזלטר החדש שלכם ושניתן להרשם אליו דרך המדריך.
פתחו בלוג והתחילו לייצר תכנים

בימים הקרובים אשלח לכם גם דוגמאות למספר ניוזלטרים מעניינים שיכולים לתת לכם השראה ועל מאחורי הקלעים שלהם.

יש לכם שאלות? אשמח לענות לכם!
רשמו לי את השאלה שלכם כאן בתגובות מתחת לפוסט ואענה בשמחה.
מוזמנים לשתף אותנו גם בטיפים משלכם.

אני כאן גם לעזור לכם בכל נושא התשתית, להוריד לכם עומס מהראש
ולבטא אתכם אל מול הלקוחות בצורה הטובה ביותר.

מיכל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה