אין כמו להחזיק ביד את המוצר המוגמר | על ההבדל בין המסך לדפוס

המשפט הזה תמיד נשמע מבטיח. אין הפתעות. אתה יודע בדיוק מה אתה הולך לקבל.

אז למה קורה הרבה פעמים, שמה שרואים על המסך לפני ההדפסה הוא לא בדיוק מה שיוצא בהדפסה?

יש לזה הסבר פשוט:

בגדול- צבעי מסך וצבעי דפוס הם שני דברים שונים.

חשוב מאוד לזכור את זה בכל פעם שאתם מקבלים דוגמא במייל.

אם ניכנס קצת לפרטים- צבעי מסך, מורכבים משלושה צבעים עיקריים- RGB.  (אדום ירוק וכחול)



צבעי הדפסה מורכבים מארבעה צבעים עיקריים- CMYK (כחול, מג'נטה (וורוד), צהוב ושחור).



כשלקוח מאשר לי את העיצוב סופית, אני מכינה את הקובץ לדפוס. אחת הפעולות שנכללות בהכנה לדפוס היא בדיקה שכל הצבעים בקובץ הם צבעי הדפסה ולא צבעי מסך. ובכל זאת, כדי שנצליח להפיק הדפסה טובה שקרובה כמה שיותר לקובץ אותו ראית על המסך, נבקש מבית הדפוס לעשות לנו הדפסת ניסיון.
נעבור על ההדפסה, ואם יש צורך נעשה תיקונים אחרונים. רק אז נדפיס את הכמות הגדולה.

אין סיבה להילחץ, לא מדובר פה על שינוי דרסטי בצבע (לא ייצא לכם צבע אדום בהדפסה אם במחשב הוא היה כחול), מדובר על גוון טיפה שונה. ותמיד יש אופציה לעשות תיקונים כך שבדרך כלל לא רואים את ההבדל.



לדפוס יש גם את היתרונות שלו-
הדפסה גורמת לדברים להיראות הרבה יותר אישיים. וחוץ מזה, אין כמו לחלק לאנשים את הברושור שלך, לא? אם למשל הדפסנו ברושור אפשר לראות אותו סוף סוף בצורה אמיתית, מודפס ומקופל וניתן לדפדוף.

על הנייר הנכון הוא יקבל חיזוק משמעותי. אנשים אוהבים לגעת, להרגיש. נייר עם משמעות יכול להוסיף המון. אז נכון שזה לא נראה בדיוק כמו על המסך, אבל לפעמים, זה נראה אפילו יותר טוב ובטח מרגיש יותר טוב. כשמדובר באיור, שנכנס אלינו לרגש באופן טבעי, הדפוס עושה לו רק טוב מהבחינה הזאת שהוא יוצר עוד טיפה אינטימיות עם הצופה. הוא נכנס לנו לרגש ברמה אחת יותר.

2 תגובות:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שלדפוס יש המון יתרונות, אני אישית מעדיף הדפסה בגלל שהיא נותנת הרבה יותר אישית למשל כאשר אני שולח לינק לכרטיס ביקור דיגיטלי לעומת לתת ללקוח כרטיס ביקור מודפס.
    אני בתור בעל עסק מעדיף לעבוד עם בית דפוס אחד אשר אני יודע כי יתן לי את התוצאה אותה אני רוצה, אם זה עבודה בדפוס דיגיטלי או הדפסה אופסט.
    כאשר אני מדפיס דברים בכמויות גדולות אני מדפיס עם דפוס אופסט לדוגמא כאשר אני מדפיס מעטפות צבעוניות אני מעדיף להשתמש באופסט מפני שזה מוזיל את המחירים לעומת דפוס דיגיטלי. כאשר אני מדפיס כמויות קטנות דפוס דיגיטלי עדיף כי הכנת הגלופה לדפוס אופסט יכולה להיות מאוד יקרה דבר שלא קורה בדפוס דיגיטלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה רבה! שמחה שנהנת.
      אני מסכימה איתך וגם אני עובדת עם בית דפוס קבוע שמכיר אותי ואת "השגעונות שלי" כמו שאני מכירה את איכות העבודה שלהם

      מחק