לבן זה לא כלום | על שימוש בחלל נגטיבי בלוגו

כמו כולם, גם אני הכנתי לכם פוסט מיוחד לשבועות.
אבל, בבלוג עיצוב ואיור, בו כל הזמן אני מספרת על חשיבותה של היצירתיות והייחודיות-
אין כמו כולם! יש כמו כולם אבל עם טוויסט! 

אז היום אני רוצה ללמד אתכם איך משתמשים בצבע לבן בעיצוב.
הפעם, נתן מקום של כבוד לצבע הלבן ונראה איך אפשר להיעזר בו בחוכמה רבה בכל עיצוב ועל אחת כמה וכמה בעיצוב לוגו. שימוש בחלל נגטיבי בלוגו, דורש חשיבה ותכנון מראש ואין ספק שבעיצובים מסוג זה הקונספט הוא שחקן ראשי שבזכותו החלק הוויזואלי כל כך חזק.
החלל הנגטיבי הוא תוצר של משמעות, של משחק בין שני אובייקטים, של משחק בין קיים למה שהעין משלימה בעצמה ובעיקר של קונספט שאי אפשר לפספס.

זאת הזדמנות טובה להזכיר לכם לא להמעיט בערכו ובחכמתו של הלקוח שלכם שיבין עיצובים ורעיונות יותר מורכבים, שהעין צריכה קצת להשלים בהם את החסר.

כבר דיברנו לא מעט על חשיבות הקונספט מאחורי הלוגו ועל כך שלוגו חייב לסמל משמעות  ולא רק להיות יפה. שימוש בחלל נגטיבי הוא דרך מאוד אלגנטית לעשות זאת.

אז הכנתי לכם כמה דוגמאות מוצלחות מאוד - חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות אך מכולן נוכל ללמוד על שימוש נכון בחלל נגטיבי לצורך העברת מסר ואפיון ויזואלי.

FEDEX



 כולנו מכירים את הלוגו של חברת המשלוחים. אבל האם כולם שמים לב לחץ הנסתר בלבן? הלוגו לכאורה מאוד פשוט, שני צבעים, ללא אובייקט. שם החברה וזהו. החץ הלבן הנסתר הוא הטוויסט הקטן. אי אפשר היה לשים שם צורות אחרות- לחץ יש משמעות הקשורה למשלוחים. התת מודע קולט את המשמעות גם בלי שנבחין בחץ באופן מודע




PIANO FOREST


 איזה יופי של לוגו! אני מתחברת במיוחד בגלל קו העדין שלו והניקיון, אך בעיקר משום שיש בו המון פשטות וחכמה. השילוב בין העצים שיוצרים יער לבין הפסנתר- שנוצר מהחלל הלבן הנגטיבי, יוצרים דיאלוג שממחיש בדיוק את שם החברה. פעם רואים את הפסנתר ופעם את העצים ויחד נוצר לנו משהו חדש. אני חושבת שמה שמאוד מוצלח פה הוא העובדה שאת הלוגו הזה מאוד קל לזכור. יש בו משהו מיוחד. זכירות בקרב לקוחות היא דבר מאוד חשוב לכל עסק. ההצלחה ליצור מצב שהלקוח זוכר את הלוגו שלנו יכולה לעשות לעסק פלאים.




גן החיות והאקווריום של פיטסבורג





גם כאן, התכנון מראש הוא שעושה את כל ההבדל. הקונספט מאפשר משחק חכם של נגטיב ופוזיטיב. חלקינו נזהה קודם את החיות מצדי העץ שנוצרו בעזרת הנגטיב, וחלקינו נראה קודם את העץ. שימו לב, יש גם דגים למטה!




NBC




גם הלוגו הזה וודאי מוכר לכם. פה יש כבר יותר צבעים והחלל הנגטיבי פחות מורכב, אבל מי אמר שלוגו צריך להיות מסובך ומלא פרטים? לפעמים פשטות היא הדבר הכי טוב.




NOBILIS
  




כאן התהפכו היוצרות! הלבן הוא הגלוי והשחור הוא הנגטיבי. גם כאן מדובר בקונספט נחמד ופשוט ובאיור קלאסי ומדוייק, בלי אפקטים ובלי הרבה משחקים.


ואחרי כל הדוגמאות מחו"ל נסיים עם דוגמא מקומית. אני שמחה לשתף אתכם בדוגמא מתוך העיצובים שלי שגם היא נשענת על קונספט החלל הריק בו העין משלימה לבד את החסר ויזואלית:

לילך אהל מסנר | עו"ד ומגשרת


בלוגו הזה הרעיון להשתמש בחלל הריק נתן לנו את האופציה להשיג שלוש מטרות:

1. לדבר על נושא השלם המורכב משני חלקים- כמו סמל היינג והיאנג
2. ליצור היררכיה של חשיבות ודגש ויזואלי: כף היד הכחולה היא גם יונה עם עלה של זית. כף היד הנגטיבית משלימה את לחיצת היד עם היד הכחולה. הצבעוניות נתנה לנו את האופציה להדגיש פרטים
3. ליצור לוגו נקי ומעודן שמדבר בשפה הרלוונטית תוך הכנסת כמות פרטים מכובדת ללוגו מבלי שיראה עמוס

ומה דעתכם על הלוגו? אשמח לשמוע מכם תגובות על הפוסט ועל הדוגמא שלי בנושא, וכמו תמיד לענות על בקשות או שאלות


מאחלת לכולם חג שבועות שמח,
מיכל

3 תגובות:

  1. אנונימי24.5.2012, 19:54

    חג שמח, מיכל :)

    דוגמאות נהדרות!!!

    תודה,
    נגה.

    השבמחק
  2. חג שמח נגה! כיף לראות שנהנת מהדוגמאות. אני משקיעה המון בחיפוש אחרי הדברים הכי מעניינים בשבילכם וטוב לדעת שאני מצליחה :)

    השבמחק
  3. מעניין ומעורר מחשבה. אכן יש לו נוכחות ללבן - אם רק ניתן לו מקום

    השבמחק