תכונת הדגל


עם הסיפור הזה, יוכלו להזדהות כל מי שיש לו ילדים- קטנים וגדולים, אמהות טריות, סבים וסבתות, וכל מי שמוכר מוצרים לתינוקות. וגם מי שהוא "רק בעל עסק" יותר ממוזמן להישאר, כי יש פה בסוף מוסר השכל.

הכל התחיל לפני 6 שבועות כשהפכתי לאמא! או יותר נכון, הכל התחיל באמצע ההריון, כשהתחלתי להתעניין יותר במוצרים לתינוקות. זאת היתה אחת הפעמים שיכולתי להגיד שעשיתי סקר שוק אמיתי! אחד המוצרים ה"כבדים" שנרכשים עוד בטרם הלידה הוא העגלה. את ההזמנה צריך לעשות כחודש מראש על מנת לוודא שיהיה במלאי את מה שבחר הזוג.

עכשיו מגיעה השאלה: אם עוד לא הייתי אמא ועוד אין לי ילדים, איך בוחרים עגלה? מהם הקריטריונים שצריכים לעמוד מולי כשאני בוחרת את העגלה המתאימה? יש כל כך הרבה סוגים של עגלות בשוק, כל אחת עם היתרונות והחסרונות שלה, ואפשר ממש ללכת לאיבוד. אז מה עושים? כמו בכל מוצר, הצרכן באופן אינטואיטיבי בוחר על פי קריטריונים שהכי חשובים לו בכל דבר אחר בחיים. יהיו כאלה שיבחרו לפי העיצוב, לפי הסטטוס, לפי הפרקטיות, לפי מה שבמבצע, ו...לפי המלצה. 

את הסקר שלי, כמו צרכן טוב, עשיתי בין חברי המשפחה ולא סתם ככה בחנויות. קיבלתי המלצות אבל שמה של חברה מסויימת חזר על עצמו. כשהגעתי לחנות וביקשתי לראות את אותה העגלה שאל אותי המוכר האם קיבלתי עליה המלצה? עניתי שכן ואז הוא אמר:
"את העגלה הזאת קונה רק מי שקיבל המלצה!" שאלתי מה הכוונה? והוא הסביר לי שלכל חברה יש את הסטטוס שלה: זאת מומלצת בגלל הפרקטיות, אחרת בגלל העיצוב, השלישית היא סמל סטטוס והרביעית במבצע. את אותה החברה עליה קיבלתי המלצה ניתן להכניס לסטטוס הפרקטית.

החברה השכילה לעשות שימוש נכון בסטטוס הזה ולדאוג לתדמית העסקית המתאימה. העגלה ידועה בקלילות שלה ובקיפולים הקלים ולא בהכרח בעיצוב. התדמית שלה (עיצובית וורבאלית) מתואמות כאחד ומדברות אך ורק על הנוחות של האמא. ההמלצות עליה כל כך טובות שכל עניין העיצוב  נשכח, נעלם ונהיה לא רלוונטי.

אז מה אני מנסה להגיד כאן? לא, אני לא אומרת שעיצוב לא חשוב. אני אומרת שעסק חכם משכיל לקחת את התכונות הכי טובות של המוצר שלו ולשווק אותו על פיהן  ולא פחות חשוב מזה, את החסרונות להפוך ללא רלוונטיים כלל. לדעת להיות מי שאתה בצורה הכי כנה וכך גם לשווק את עצמך. 
כמובן אם היה חשוב לי רק העיצוב לא הייתי מתעניינת בעגלה הזאת  בכל מקרה ולכן, חשוב לדעת גם לפנות לקהל הרלוונטי הספציפי שלך. אותה עגלה אגב, דורגה כעגלה הכי נמכרת השנה! (ומי מכם שרוצה המלצה לעגלה מוזמן לפנות אלי בפרטי)

ולמה אני מספרת לכם את זה? כי עכשיו אתם יכולים לשאול את עצמיכם שתי שאלות חשובות:
1.      מהי התכונה הכי טובה של המוצר / השירות שלי שכדאי לי להבליט ולהפוך לערך הדגל?
2.      מהו החסרון שיש במוצר / בשירות שלי שהיתי רוצה להפוך ללא רלוונטי?
לאחר שתענו על שתי השאלות האלה, בדקו האם התדמית העסקית שלכם נותנת את אותן התשובות ואכן מבליטה בצורה מובהקת את התכונה הטובה ביותר. אם כן- מצויין! ואם לא, אולי הגיע הזמן לחשוב איך אפשר לעשות שינוי תדמיתי! לא בטוחים? אתם מוזמנים ליצור קשר (050-7789650 | michal.nemtzov@gmail.com) לקבלת ייעוץ תדמיתי מקיף בו תקבלו את התשובות לכל השאלות!

אז קדימה לעבודה!
נפגש בקרוב,
מיכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה