איך אומרים תדמית עסקית ביוונית?

"לפעמים כדי שהעבודה תהיה יעילה ומוצלחת צריך לקחת קצת חופש, לשאוף אוויר אחר ולשנות אווירה."
זאת אחת ההמלצות שנתנו לי בקורס השיווק שעשיתי. ואם טובי המשווקים ממליצים על כך, מי אני שאגיד לא?
אז בהמלצתם ובהמלצתי, ארזנו חפצים ויצאנו לסופ"ש ארוך משפחתי בכרתים שביוון.
נסענו לנקות את הראש, לראות דברים חדשים ולנוח אבל... מה לעשות שאני לא תמיד יודעת לנוח?
אז החלטתי שבכל פעם שאראה משהו מעוצב טוב טוב אצלם לכם- וכך היה.

אם תשאלו אותי, יוון נחלקת לעסקים עם עיצוב ושיווק שאפשר רק לקנא בהם ולעסקים שלא ממש הבינו את משמעותה של התדמית העסקית. את העסקים מהסוג השני בחרתי להשאיר ביוון ואת אלה שאפשר ללמוד מהם הבאתי לכם עד הבית! ומכיוון שיש לא מעט, בחרתי להתחיל באחד ולפצל את הפוסט הזה לשניים.

הטופ שבטופ: האקווריום של כרתים- Cretaqwarium


במילה אחת: וואו! מעבר למקום עצמו שבאמת נותן חוויה מדהימה לילדים ולמבוגרים כאחד,
כאן חשבו על כל הפרטים. זה מתחיל בשיווק שהוא גם הפרסום:

כבר בשדה התעופה מתנוססת כרזה לאקווריום. רעיון מצויין, נכון? לתפוס את התיירים שמגיעים והם בשיא ההתלהבות לשמוע מה יש לעשות באזור. אז אכן התלהבנו, רשמנו בפנינו ולפני שהספקנו לקבל את חדרינו במלון, נתקלנו בפרסום שני של האקווריום. מיד ידאנו לשייך את העיצוב למקום. אותה השפה, אותה הצבעוניות והלוגו כמובן מתנוסס בדיוק באותו המקום.

במהלך הטיול שמנו לב שבכל בית מלון, כמו גם במלון שלנו כמובן, נמצא על הדלפק אקווריום עגול קטן ובו פרוספקטים בצורת דגים מפוזרים. גימיק כל כך פשוט עושה את כל ההבדל בסקרנות של הקהל הרחב.

הפרוספקט מעוצב מאוד יפה ובהחלט מזמין לבקש עוד פרטים. כמובן שזיהינו מיד את השפה העיצובית...
מאחר ובקבלה המליצו על המקום החלטנו לנסוע ולראות על מה כל הרעש.
לאט לאט התקרבנו לאזור ועל הכביש הראשי יש שילוט שמעוצב כהמשך ישיר לפרוספקט ובאווירת עולם המים כמובן.



את המקום עצמו פשוט אי אפשר לפספס משום שהבניין כולו מקושט מבחוץ ומבפנים ומכניס את הקהל ישר לאווירה.



אז נכנסנו בציפייה רבה ולא התאכזבנו. שולחן הקבלה מעוצב ונראה כקשקשי דג ומי שעומד בתור לשלם יכול לראות מולו את עמדת הצילום החמודה ואת שלטי ההסברה. 
אפילו על דלתות הזכוכית לא הסתפקו בעיגול אדום אלה עיצבו עיגול חדש ברוח המקום והתדמית








מאחר ומדובר במקום בו מבקרים אנשים מכל העולם, ליד כל אקווריום ישנו גלגל עם דגל המדינה ושם הדג בשפה המתאימה. כל המקום מקבל אפקט כחלחל ואת זעקות ההתלהבות והשמחה של כל הילדים אפשר לשמוע מכל כיוון.


לאחר שעוברים את כל האקווריומים (ויש המון כאלה) ישנה פינה עם ציורי ילדים, שלט הסבר ופרטים נוספים- כולם מעניינים וויזואלית וקונספטואלית כאחד ומצליחים להשאר רלוונטים ולא זרים מדי לעיצוב המקום.





יצאנו מחוייכים ומאושרים, אחרי חוויה מדהימה- לנו ולתינוק בן החמישה וחצי החודשים שלנו, שאיתו הסתובבנו במקום כשהוא נפעם במשך שעה שלמה!



דבר אחד שכן היתי ממליצה לשנות הוא אתר האינטרנט של המקום. האתר בכלל לא משקף את אותה אווירה ואת הטוב טעם העיצובי שמעביר המקום בשאר העיצובים והפרסומים שלו. תוכלו לראות בעצמכם בלחיצה כאן
אז אם יוצא לכם להיות בכרתים - אם או בלי ילדים, המקום הזה מאוד מומלץ!

ומה אנחנו כבעלי עסקים יכולים ללמוד מהמקום:
שכשמשקיעים נכון בשיווק מכל מקום נוצר באז סביב העסק, שכשמפתחים ציפיות אצל לקוחות- צריך לעמוד בהם בכבוד, שחוויה של מקום / שירות מתחילה הרבה לפני שמגיעים למקום עצמו או שמקבלים את השירות, ושהיצירתיות היא זאת שתופסת את העין! אפשר גם ללמוד שכשממשיכים את אותה השפה העיצובית בכל דבר שעושים הלקוח כבר ידע לזהות אותנו ואם ניתן לו את מה שהוא ציפה לקבל ומעבר- נקבל הכל בחזרה בצורת המלצות ולקוחות נוספים, ושבהחלט שווה להשקיע גם בפרטים הקטנים!

עד לפוסט הבא בו נמשיך עם עיצובים מיוון אני ממליצה לקחת את כל הנקודות האלה למחשבה ולראות האם הן מיושמות בעסק שלכם? ואם לא, איך אפשר לעשות זאת.
מוזמנים להתייעץ איתי בנושא, להשאיר תגובות ולשאול שאלות.
מיכל




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה