להצליח דרך שיתופי פעולה

כבר תקופה ארוכה שאני עוקבת אחרי טל מזור בקבוצת הפייסבוק שלה: אמ"א שפ"ע. תמיד יש שם דיון מעניין, דרכים חדשות להכיר עוד עצמאיות ובעיקר זהו המקום למצוא שיתופי פעולה מעניינים. אז נכון, העמוד הספציפי הזה מיועד לנשים בלבד אך התכנים הנוספים של טל מדברים לגברים ולנשים כאחד. אז החלטתי לתפוס אותה לשיחה מעמיקה שיכולה לעזור לכל בעל עסק קטן על הנושא שהיא הכי טובה בו: שיתופי פעולה. ממליצה לכם לקחת דף ועט ולרשום הארות והערות כי יש כאן המון טיפים!

אז מי זאת טל מזור?
_______________________________________________________________________

נשואה באושר ואמא לשלושה ילדים מקסימים ולשלושה עסקים מצליחים. המייסדת והמנהלת של ארגון אמ"א שפ"ע (אישה מלווה אישה, שתוף פעולה עסקי)– המציע ליווי ופיתוח עסקי לנשים המחוייבות להצלחתן כ"מנטורית" הראשונה של הנשים העצמאיות בישראל, היא יזמת שותפה של "מהלך פשוט"- ליווי עסקי לעסקים נותני שירות מהשנה השלישית ומעלה ומנהלת את "מזור forever"  מרכז הדרכה לשיווק מוצרי אלוורה לעוסקים בתחום הרפואה הטבעית. מתוך הכרה שהעולם העסקי משתנה ואנו נדרשים להשתנות ביחד איתו,  טל מפתחת, מלמדת ומיישמת בעסקיה מודלים חדשניים.
אחד המודלים ל"כלכלה חדשה" הזו היא שיתופי פעולה עסקיים, אשר משלבים בין תפיסות סושיאל חדשות עם עקרונות שיווק וותיקים. את המסר הזה, שהכל אפשרי ושהפתרון (כמעט לכל דבר) הוא שתופי פעולה היא החלה לאחרונה להעביר גם בארגונים רבים המסתייעים בשירותיה כמרצה וכמומחית בתחום הניהול ובתחום שיתופי הפעולה העסקיים. טל אמנם צמחה מתוך העסקים קטנים- אך כיום עובדת עם ארגונים גדולים. ועם כל כך הרבה עשייה אין ספק שאת שמה החדש: "גברת תכל'ס" היא הרוויחה ביושר.

_______________________________________________________________________

להיות מומחית בשיתופי פעולה זאת הגדרה לא שגרתית. מאיפה זה התחיל?
כששואלים אותי מאיפה זה בא אני מספרת תמיד את הסיפור שלי: אני באה ממשפחה של 7 ילדים וכשהיו נשארים הקרמבויים האחרונים (פחות ממספר הילדים) למדנו שאם לא נחלק אותו וכל אחד יקבל קצת, אף אחד לא יקבל כלום!

מפה גם באה התפיסה שאם פעם החזק היה שורד, היום הביחד הוא המנצח!
אתחיל ואגיד שכל שיתוף פעולה שאני מלמדת הוא מתוך נסיון בעסקים שלי. כיום, השוק תחרותי ועמוס כל כך. בשביל שיראו אותך אתה צריך המון משאבים לפרסום. עסקים קטנים הם קבוצה עם אתגר, הן מבחינת ההרגשה הזאת של לא להיות לבד והן מבחינה כלכלית. בשת"פ אנחנו מצליחים להתמודד עם האתגר הזה על שני מרכיביו. יש לנו גם קבוצת שייכות (קבוצת כח) וגם יותר פרסום מקורח זה שיש עוד צד שמפרסם אותנו וכמובן עוד עבודה והכנסה. כך ששיתוף פעולה מוצלח עוזר בהגדלת ההכנסות ובהקטנת ההוצאות.

אם אני עכשיו מעוניינת להתחיל ליצור לי שיתופי פעולה מוצלחים, מה עלי לעשות?חשוב לי להסביר ששת"פ זה תורה שלמה. יש המון בעלי עסקים שמשתמשים בביטוי הזה, אך למעשה מבינים רק את קצה- קצהו של האפשרויות שהוא טומן בחובו. אותם בעלי עסקים לפעמים לא מכירים מספיק את השפה ואז מה שקורה הוא שהם מציעים לצד השני שיתוף פעולה אך הם לא מראים לו איפה הוא יוצא מרווח אלא רק איך הם מרוויחים. שיתוף פעולה שמוצג בצורה נכונה, צריך להתחיל ממה אתה מציע לצד השני ורק אחר-כך ממה אתה מרוויח. לכן מאוד מומלץ לבדוק קודם מה נכון לעשות כדי שזה יצליח ואם עושים זאת נכון רואים שהרווחים משיתופי פעולה איכותיים מניבים תוצאות והכנסות יפות.



אתן דוגמא מהעסקים שלי: באחד ממפגשי ארגוני הנשים בו הייתי שותפה, הצעתי שכל אחת תארגן אירוע בתאריך אחר של השנה וכל אחת תפרסם את הארוע שלה ושל האחרות. כך ניצור מצב שכולנו מרוויחות ממנו: רווח ראשון לכולן הוא שאנחנו בוודאות יודעות שלא יהיו חפיפות באירועים ורווח נוסף הוא שכולנו נהנות מפרסום גדול יותר.

יש כל מני דרכים להגדיר שיתופי פעולה מבחינת הרווח שיוצא לצד השני. אחת הדרכים ששומעים עליהן הרבה היא עמלות. הרבה פעמים מרגיש לי שכשנכנסות עמלות למשוואה אז ההמלצה היא כבר לא לגמרי אמיתית. שמאחורי המלצה כזאת עומד משהו אחר. איך את תופסת את זה?
אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שלבעלי עסקים חשוב השם שלהם והם בעלי אינטגריטי. שבדיוק כמוני גם הם ממליצים רק על מי שהם מאמינים במקצועיות, ולא בגלל "שיקולים אחרים", הווה אומר, רק בגלל עמלה. אם אחשוב תמיד כמה כולם שקרנים/ גרידים, אלו גם האנשים שאפגוש.  אם אתמקד בתפיסה אופטימית יותר בה אני נותנת אמון באחרים, אלו מי שיגיעו אלי. אני רוצה לציין שעד עכשיו זה מוכיח את עצמו לחשוב בצורה כזאת!

בנוסף, אני תמיד ממליצה על יותר מבעל מקצוע אחד. לפחות 3-4 (חלקם לא מעוניינים לעבוד עם עמלות, אך אם הם מקצועיים בעניי, אני ממליצה גם עליהם) ואז הלקוח בוחר!  אני גם משקיעה זמן ואנרגיה ומסבירה לו על כל אחד מהספקים, ואם אני לא מכירה לעומק, אני אומרת- אני לא מכירה לעומק, אבל התרשמתי ש...
כשיש עמלות, נוצרת לנו הכנסה נוספת כמו גם דרך נוספת להגיע לעוד לקוחות שלא הייתי מגיעה אליהם בלי אותה עמלה. אני מתגמלת בתמורה להכנסה וכנ"ל גם כשאני מעבירה לקוח לקולגה או מתחרה. זה משחרר אותי מהמחשבה שהפסדתי המון כסף ונותן לי את האופציה לתת את המענה הטוב ביותר ללקוח.

אני יודעת שלעסקים קטנים שעוד אין להם הרבה לקוחות קשה לעשות את הוויתור הזה ולהפנות לקולגה. ואז בדרך כלל יוצא שאותו עסק מקבל את כולם וזאת טעות. הפחד להפסיד או לא לייצר מספיק הכנסה מטעה. לעומת זאת, אם אפעל מתוך שתוף פעולה עם עמלות גם אקבל תגמול- אומנם זו הכנסה נמוכה יותר מאשר אם אקח את העבודה אך הלקוח יקבל את הטוב ביותר ויזכור אותי ואני לא אצא מופסדת לגמרי.
לכן, אני מאוד ממליצה לכם לנסות למצוא לכם בני ברית שיפנו אליכם ואתם אליהם.

ואיך יודעים שמדובר בשת"פ נכון ומוצלח?


אם מישהו הרוויח לקוח, אני הרווחתי כסף ללא עבודה והלקוח קיבלה את הפתרון הכי טוב עבורו כולם מרוויחים ומרוצים. כי בעצם כמו בכל זוגיות טובה- כשכל אחד מרגיש שהוא מקבל יותר, הוא כמובן גם רוצה לתת חזרה עוד יותר וכך זה הופך גלגל.
זה ברור, שכשאחד הצדדים מרגיש מופסד- זה שת"פ לא מוצלח!
אבל בעניי, גם כשאני מרוויח כמו הצד השני, זה עדיין, לא מספיק טוב.

מה צריך לקרות על מנת להגיע לשיתוף פעולה מוצלח?
חשוב להבין שיש רמות שונות של שת"פ.
אני חושבת שזה ממש הכרחי לקבוע פגישה כדי להבין האם שת"פ מתאים או לא, כדי להכיר קצת יותר. לפגישה חשוב להגיע מאוד מדוייקים. לדעת להגדיר בדיוק מי אתה ומה אתה עושה, מי קהל היעד שלך ומה אתה רוצה להציע למי שיושב מולך. אם אין לך הגדרות מהסוג הזה ולא תדע להגיד מה אתה עושה, זה יכול להתפרש לצד השני כאילו שאתה "עושה הכל" ושאתה לא צריך שת"פ עם מישהו אחר. אם לא תהיה הגדרה ברורה יהיה לצד השני גם קשה מאוד להמליץ עליך כיוון שלא ידע להעביר את המסר הלאה בצורה הנכונה ביותר. מהבחינה הזאת זה ממש כמו במיתוג שהדיוק עוזר מאוד להעביר את מי שאתה. להגיע לפגישה עם מיתוג נכון בהחלט יכול לעזור בהעברת המסר לצד השני כך שיהיה ברור מאוד מה אתה עושה ולמי אתה פונה.

אני רואה שגם את התחלת במהלך של רענון תדמיתי ומעכשיו קוראים לך "גברת תכלס'". ספרי לנו קצת מאיפה זה בא?
הרענון (שתוכלו לראות בקרוב אם תעקבו אחרי טל) הוא החלטה שבאה בעקבות התובנה שלמרות שבכל העסקים שלי אני מציעה ליווי עסקי לקהל יעד אחר יוצא שאני מרובת כובעים, וזה עלול לבלבל את קהלי היעד השונים.
אני- שמומחית ביצירת מיקוד ומציאת בידול ללקוחותיי, עלולה להתפס כלא ממוקדת בעצמי, וזו הסיבה החלטתי שאני הפנים של העסק ולא המיזמים השונים. אני מציגה את עצמי כאמא של כל העסקים -ואני תכל'ס.
לא ארגון, לא קבוצה, אלא טל מזור. היה חשוב לי האיור שנשאר "צעיר לנצח", שלא יהיה כתוב שם את כל מה שאני עושה- שיהיה מעורר עניין. שילכו ויבדקו מה זה אומר גברת תכל'ס.


תרצי לסכם בכמה מילים את כל התובנות?
אני אשאיר אתכם עם נקודה למחשבה: אם אתם עסוקים כל היום במתחרים, אז לפחות שזה יהיה בצורה שתניב לכם תוצאות. אם תלמדו איך להשתמש בשת"פ בצורה הנכונה זאת תהיה הדרך הכי נכונה ויעילה לצמיחה. אני חושבת שאם נעשה סקר ונבחן מיהם העסקים הכי מצליחים נוכל וודאי לראות שכולם השתמשו בצורה כזאת או אחרת בשיתופי פעולה מוצלחים שעזרו להם לגדול.
ממש בא לי לצעוק: שת"פ זאת הדרך להצליח!

אני רוצה להודות לטל ששיתפה אותנו בכמה חוקים חשובים ותובנות על שיתופי פעולה. גם אני דוגלת בשיתופי פעולה שמניבים תוצרים איכותיים ללקוחות.
אני מזמינה אתכם ליצור קשר עם טל ולהכיר אותה יותר-
http://ima-shefa.co.il | http://www.talmazor.co.il

נושא הדיוק בכל הקשור לעסק קרוב לליבי כמו שאתם כבר יודעים וזאת הזדמנות להזכיר לכם לעשות בדק בית ולראות האם ההגדרות שלכם מובנות לכלל וממוקדות מספיק. מזמינה אתכם להתייעץ איתי בנושא כך שתהיה לכם תשתית טובה לעסק והכנה טובה לכל שיתוף פעולה.
אני תמיד לרשותכם: 050-7789650
מיכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה