מצאתי את האור


אחרי שההתרגשות מעליית האתר החדש והתדמית המחודשת עברה,
והתחלנו לראות מה גרם לכל העניין בעצם, אני רוצה לספר לכם היום על טיפ חשוב מאוד שיכול לחסוך לכם המון המון כסף, ולהקפיץ לכם את המכירות! כמובן שאת ההתנסות עשיתי על עצמי ואני מאוד מרוצה. ישר חשבתי עליכם והתחלתי לתעד כדי שאוכל לספר לכם בפרטי פרטים את כל השלבים.

אז החזיקו חזק והיכונו לטיפ השבועי שלנו:

כך תצלמו לבד פריטים ומוצרים לקטלוג העסקי שלכם, לאתר, לעמוד הפייסבוק או לכל מקום אחר


לפני הכל אספר לכם שאת כל העבודות שנמצאות באתר שלי כיום צילמתי בשיטה הזאת. היא מאוד נוחה, קלה לביצוע, ובעיקר חוסכת המון המון כסף למי שטיפה מבין בצילום וגורמת למוצרים שלכם להראות ברמה אחת מעל כולם.

נתחיל מהבעיה:
אני מניחה שרובכם ניסיתם בשלב כזה או אחר לצלם חלק מהדברים שלכם לבד. ואם העין שלכם מעט ביקורתית, הבנתם שיש בעיה של תאורה כשמצלמים. הכוונה היא שלפעמים רואים צל על האובייקט / שהתאורה לא מספיק חזקה ואז התמונה לא בפוקוס או חשוכה / שלא כל התמונה מוארת בצורה שווה וכל דבר אחר שגורם לצילום להראות לא מקצועי.

ועכשיו, אחרי שסיימנו להתלונן, בואו נעשה משהו בנידון!
המטרה שלנו היא ליצור תאורה מלאכותית ואחידה שתאיר בצורה הכי מחמיאה את המוצר שלנו ולא תהווה הפרעה בתמונה. בנוסף, על מנת לתת לתמונה תחושה מקצועית ולתת למתבונן להתרכז במוצר ללא הפרעות מסביב, נרצה שהרקע של התמונה יהיה לבן נקי וחלק, ללא צלליות. 

נשמע מסובך? ממש לא! זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים.
בכמה שלבים פשוטים אנחנו הולכים להפוך כל חדר בבית לסטודיו צילום ביתי, קומפקטי ואיכותי!


אז ככה זה נראה: 
מאוד קטן, פשוט ולא מהוקצע- במקומות הנכונים :)


והנה שלבי ההכנה שאתם צריכים לעשות:
1. לבדוק מה גודל המוצר הכי גדול שלכם, על מנת לבחור ארגז קרטון בגודל מספק. (המוצר צריך לשבת בארגז כשמסביבו יש מספיק חלל לבן שיכנס לפריים שלכם בלי שיראו את הפינות)
2. ללכת לקרטוניה הקרובה לביתיכם / למרכז קניות שליד כל פח שני יש ארגז שתוכלו לבחור. השתדלו לבחור את זה שזרקו עליו הכי פחות הפתעות ומצבו הכי יציב. :)
3. קנו בד לבן- מט ולא מבריק (בד מבריק מחזיר אור בתמונה). שימו לב שהבד צריך להספיק לכם לכסות את הארגז בחלקו הפנימי לאורכו ולרוחבו, כשהוא לא מתוח. (תמיד טוב שיהיה טיפה בד ספייר לטעויות חישוב)
4. וודאו שיש לכם מהדק עם סיכות, מספריים ושתי מנורות שולחן, חצובה / משהו שתוכלו להשעין עליו את המצלמה.
5. קנו נורות זהות לשתי המנורות- מומלץ תאורת יום (לא נורה צהובה).
עכשיו כשיש לנו את כל החומרים בואו נכין את קופסאת האור שלנו!
1. נתחיל בחיתוך החלק העליון (הפתוח) וכן את אחת הפיאות של הארגז- בחרו את זאת שתתן לכם הכי הרבה שטח לצילום. שימו לב להשאיר את המסגרת שלה (כמו בתמונה למעלה), כדי שהקרטון לא ייתפרק.
2. עטפו את חלקו הפנימי של הארגז מימין לשמאל

 
 3. חזרו על אותה הפעולה הפעם, מלמעלה למטה. שימו לב! על מנת לבטל את הפינות- מה שיצור לנו רקע אחיד בתמונה, כשאתם מותחים את הבד מלמעלה למטה (וגם בצדדים) עגלו את הפינות. אל תמתחו את הבד לגמרי ותנו לקו החיבור להטשטש.



ועכשיו, כל שנשאר לכם לעשות הוא לבחור פינה שנח לכם להתמקם בה, אני ממליצה לשים את הארגז על שולחן כדי שתוכלו לצלם בנוחות. בנוסף, אם אין ברשותכם חצובה תוכלו לשים על השולחן ספרים שיעזרו לכם לקבע את המצלמה. לאחר שבחרתם מיקום, מקמו את המנורות בחלקו הקדמי של הארגז משני הצדדים



הניחו את האלמנט שתרצו לצלם באמצע ועשו נסיונות. בדקו אם התאורה חזקה מדי וצריך לשנות את זווית המנורות, שהאור לא חוזר על גבי המוצרים ושהתמונה יוצאת בפוקוס.
הנה דוגמא לתמונה שצילמתי בעזרת קופסאת האור הזאת:

  

תוכלו לראות שבסך הכל התמונה יוצאת טוב! אין צלליות מיותרות, אין פינות והפוקוס על המוצר. גם הקונטרסט יצא טוב. ובכל זאת, היתי רוצה לשפר מעט את רווית הצבע. בכל תוכנה גרפית ניתן לעשות זאת ללא בעיה. (למי שאין בבעלותו Photoshop יש תוכנה חינמית חלופית שנקראת GIMP)
לאחר משחק קטן עם הקונטרסט התוצאה נראית מצויין:
  
אז קדימה לעבודה! 
ועוד המלצה קטנה ממני: שמרו את קופסאת האור שלכם, תוכלו לאחסן אותה עטופה בשקית ניילון גדולה שתשמור על הבד הלבן באמת לבן. כך בכל פעם שיצוץ מוצר חדש תהיה לכם קופסא זמינה ומוכנה!
יש לכם שאלות? אשמח לענות עליהן וכמובן לשמוע תגובות! מוזמנים לשלוח לי תמונות שיצרתם בעזרת קופסאת האור.
 

6 תגובות:

  1. תודה רבה אלנה!

    השבמחק
  2. טיפ מצויין, שימושי מאוד! אני גם מנסה לצלם בעצמי, אבל דבר נדיר עם יוצאת תמונה טובה..
    אנסה לעשות את קופסת האור שלך ולצלם בעזרתה!
    יום טוב לך,
    מירה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מירה ובהצלחה בצילומים!
      את מוזמנת לשלוח לי דוגמאות למה שיצא

      מחק