כרטיס ביקור מושלם בתקציב סמלי- יש דבר כזה!


"אני זוכר אותך, עם הכרטיס ביקור המיוחד הזה עם ה..." / "כמה כרטיסי ביקור קיבלתי בחיי... את רובם אני זורקת אבל דווקא את שלך שמרתי"

תענוג נכון? אני בטוחה שאף אחד מכם לא היה מתנגד לתגובה כזאת:
לקוח שלא יכול לשכוח אתכם, שהכרטיס ביקור שלכם לא יוצא לו מהראש. בדיוק מה שכל בעל עסק צריך! תפילה שהתגשמה. אז הדרך לעשות זאת היא לא כל כך מסובכת. היא דורשת מחשבה והשקעה, אבל בהחלט ברת השגה- גם לנו, בעלי העסקים הקטנים!

הפעם נעסוק בכרטיסי ביקור שהקונספט שלהם הוא זה שגורם להם להיות זכירים ומיוחדים כל כך.
שהחיתוך ו/או ההדפסה עצמה הם החלק שנותן את הטוויסט שבגללו כולם זוכרים אתכם / שהקונספט שלהם כל כך מדוייק שבעזרת אמצעים מינימאליים גורמים ללקוח לרצות ולשמור את הכרטיס שלנו, ובמשפט אחד:

כרטיסי ביקור שעושים רושם ראשוני כל כך חזק ונשארים במודעות של הלקוח וכל זאת בתקציב לכל כיס!

אז המטרה שלנו די ברורה, אך נחזור ונחדד אותה:
ליצור כרטיס ביקור ייחודי, המורכב מקונספט פשוט וחכם, הדפסה ייחודית ועיצוב שתופס את העין במטרה להישאר בתודעתו של הלקוח לאורך זמן. את המטרה הזאת הצליחו להשיג לא מעט בעלי עסקים ואני רוצה להציג בפניכם כמה דוגמאות טובות לכך. את הדוגמאות בחרתי בדגש על כאלה המוכיחות שניתן לקבל תוצאות יפות גם בתקציבים נמוכים- הכל תלוי ביצירתיות המושקעת ובמחשבה תחילה.

נתחיל בדוגמא מעולם הרדיו: הגימיק הוא מהות העיצוב





לפניכם כרטיס ביקור בעיצוב סופר מינימליסטי ופשוט, שהקונספט עושה בו את כל העבודה. מינימום פרטים וצבעים, הרבה נקיון, פשוט. כל זה אפשרי משום שהקונספט (מיקרופון) – ממנו נגזר החיתוך כמובן, מעביר את המסר בצורה פשוטה ואפילו קצת גימיקית שלא נותנת מקום לאי הבנה. לתוצאות כאלה מגיעים רק עם תכנון מקדים...

מבחינה תקציבית- יש פה פתרון טוב לתקציב יחסית בסיסי, היות ויש פה חיתוך פינות מעוגלות שקיים בכל בית דפוס. (חיתוך של פינות עגולות הוא בתוספת תשלום אך לא כזאת שצריכה לשבור אתכם)




דוגמא נוספת של שילוב בין גימיק לחיתוך פשוט להדגשת הקונספט: 



גם כאן מדובר בעיצוב נקי ופשוט שנשען על קונספט מאוד ברור וגימיקי. הקונספט הוא מהות הכרטיס. ההדפסה כאן קצת יותר ייחודית מאחר ונדרש חיתוך גם של גלגלי הקסטה ונראה כי החומר עליו מודפס הכרטיס עבה טיפה יותר. גם כאן חשוב להדגיש שהיתה מחשבה מראש על הקונספט.


איך תרצו שיחזיקו את הכרטיס שלכם?




הנה עוד פתרון יצירתי ופשוט- צורת החזקת הכרטיס עושה את העיצוב. מדובר פה על כרטיס בתחום היוגה, עם המון הומור ומינימום פרטים. שימו לב שצורת הכרטיס עצמו סטנדרטית לגמרי ומה שעושה את העבודה הוא התכנון מראש לשתף את הקהל בכרטיס עצמו.


כרטיסי ביקור עם תוספות:





כאן אמנם צורת הכרטיס היא ריבוע ולא מלבן, אך זה לא בהכרח מה שאנחנו מסתכלים עליו! תראו איך תוספת הדבקת הצמר מעלה חיוך בצורה כל כך פשוטה.

דוגמא נוספת לתוספת פשוטה שמשדרגת את הכרטיס:



תכנון מראש, עיצוב פשוט על בסיס קונספטואלי חזק ותוספת אחת קטנה שעושה את כל ההבדל!


אז ראינו שגם בתקציבים נמוכים בעזרת טוויסט קטן ניתן להשיג תוצאות די מרשימות ובעיקר שייזכרו בקרב הלקוחות שלנו. חשוב לי לחזור ולציין שסתם כרטיס "יפה" לא עושה את העבודה, כי אנחנו לא זוכרים אותו ולא בהכרח מקשרים אותו עם העסק הספציפי העומד מאחוריו. בחירת עיצוב לכרטיס מתוך תבנית קיימת משולה בעצם לכרטיס חסר משמעות. זה כאילו שלא עשיתם כלום, כי אם זה לא ייחודי ורלוונטי לתחום- לא יזכרו אתכם...

עכשיו אני רוצה להציג ברשותכם דוגמא מאחת העבודות שלי. המטרה היתה אותה מטרה עליה דיברנו עד עכשיו כשהקו המנחה היה משהו שניתן גם להשתמש בו ורלוונטי מבחינת הקונספט לעסק. היה חשוב לשמור על תקציב לא גבוה וזאת התוצאה:

כרטיס הביקור של חברת Zazim- ניהול רווחה ונופש:




בחרתי להראות לכם דווקא את הדוגמא הזאת כדי להדגיש את נקודת החשיבה והתכנון מראש.
הכרטיס שעיצבתי לחברת "זזים" נולד מתוך מחשבה על הקריטריונים הבאים:
1. מראה זכיר
2. תקציב
3. פונקציונאליות

המחשבה היתה ליצור כרטיס שיגרום לשימוש בו, בצורה כמובן שרלוונטית לתחום התיירות, והוא אכן שימושי מכל הבחינות: יש בו את פרטי יצירת הקשר של העסק, הוא מעביר את רוח התדמית והכיף שבתיירות, הוא נותן מענה על הצורך של צירוף פרטי בעל התיק ועל הדרך עושה פרסומת לעסק. איך? כשקבוצה שלמה מסתובבת עם תיקים עליהם כרטיס הביקור זה מושך תשומת לב...

מבחינה תקציבית: כל שנדרש כתוספת להדפסה סטנדרטית היה חירור עגול בחלקו העליון של הכרטיס וחוט.

אז בואו נסכם שעכשיו כשיש לכם דוגמאות לתוצאות מוצלחות של כרטיסי ביקור במחשבה תחילה, הכרטיס הבא שלכם יהיה אחד כזה שיכול להיכנס לפוסט הזה ביחד עם שאר הדוגמאות! כמובן שאם הגיע זמנכם לחידוש הכרטיס / עיצוב כרטיס בפעם הראשונה- אני כאן. מוזמנים לשאול שאלות, להתייעץ וכמובן לעבוד איתי על עיצוב הכרטיס. 

נפגש בטיפ השבועי הבא ועד אז אתם מוזמנים להשאיר פה למטה תגובות,
מיכל

9 תגובות:

  1. אנונימי15.2.2013, 14:03

    איזה יופי של דוגמאות!

    נגה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נגה, אני שמחה שנהנת!

      מחק
  2. מאוד יצירתית
    נני

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נני, מקווה שעכשיו יש לך קצת יותר השראה לכרטיס הביקור הבא שלך!

      מחק
  3. נהדר. כבר יצא לי לעבוד עם עשרות אנשים בענף הזה ולפגוש הרבה יותר ואת פשוט לוקחת את הדברים את הצעד הנדרש קדימה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אלון!
      מאוד משמח לשמוע :)

      מחק
  4. חשוב לציין שהגימיקים האלו הם לא מאוד יקרים להפקה בפועל.
    זה אמנם מייקר את כרטיס הביקור בעשרים או שלושים אחוז, אבל גם גורם לכך שכל מי שמקבל אותם יזכור אותם. בקיצור, ממליץ בחום. אהבתי מאוד גם את הדוגמאות באתר. אשמח לשתף פעולה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך על תגובתך, אני שמחה לדעת שגם הצד של הדפוס נותן חשיבות לעניין הקונספט. אשמח לדבר על שיתוף פעולה- באופן פרטי. ניתן ליצור איתי קשר באימייל: michal.nemtzov@gmail.com או בטלפון: 050-7789650 בימים א'-ה' בין 9:00-18:00

      כמובן שאשמח להמשיך לראות את תגובותיך גם בהמשך,
      מיכל

      מחק
  5. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהדפסת כרטיסי ביקור הם אחד הדברים הכי חשובים לכל עסק. כל בית עסק אשר רוצה לפרסם את עצמו צריך לדאוג שיהיו לו כרטיס ביקור אשר מושך את העין על מנת שאנשים ירצו להשאיר אותו אצלם בבית ולא יזרקו אותו ישר לפח.
    אני כבעל עסק עבדתי הרבה זמן עם גרפיקאי על עיצוב של כרטיס ביקור עד שמצאתי משהו שבאמת אהבתי וחשבתי שיכול למשוך את העין ללקוחות חדשים וגם ישנים.
    אני עובד היום עם בית הדפוס ארמון רמה בתל אביב אשר נותן לי את האפשרות להזמין את כל מה שאני צריך דרך האינטרנט ולעצב את מה שאני מזמין. כמובן שהם משפשפים את העיצוב שלי עם אפקטים שונים וגורמים למוצר למשוך את העין קצת יותר.

    השבמחק